کد خبر: ۱۰۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک قطعه مرغ حق در حوزه شهرستان آران وبیدگل شناسایی شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان،این پرنده که از ناحیه بال دچار آسیب شده بود توسط محیط بانان این اداره زنده گیری و تحت مراقبت و درمان قرار گرفت. امید است این گونه زیبا و با ارزش پس از پایان درمان قابلیت بازگشت به دامان طبیعت را داشته باشد.
مرغ حق از خانواده جغدها و کوچکترین نوع آن بوده و اندازه اش به ۱۹ سانتی متر می‌رسد. این پرنده روی شاخه های درختان زندگی می کند. این پرنده شب ها بی حرکت روی درختان نشسته و گاها با صوتی که آوای «حق، حق» مانندی دارد سکوت شب را می‌شکند. دلیل نامگذاری این پرنده به نام مرغ حق نیز همین آوای پرنده است.
شناسایی این پرنده از طریق اندازه کوچک و گوشپرهایش که در هنگام خطر آنها را نشان می‌دهد ممکن است. پر و بال این پرنده پر از خطوط مواج و خالهای قهوه ای مایل به خاکستری است که استتار بسیار خوبی را در میان درختان برایش فراهم می کند. در مقایسه با جغد کوچک سری بر‌آمده و کوچکتر داشته و جثه لاغر تر و دم درازتری دارد.
این پرنده غالبا شب فعال بوده و رژیم غذایی متنوعی شامل انواع حشرات بزرگ، کرمها، دوزیستان، خزندگان، پستانداران کوچک مانند موش و خفاش، ماهی و پرندگان کوچک دارد.
حوزه غنی شهرستان آران و بیدگل مأمن تنوع زیستی گسترده ای شامل پرندگانی چون هوبره، باقرقره، کبک، تیهو، انواع جغدها و پستاندارانی مانند یوز پلنگ ایرانی ، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ و میش، کل و بز و … است، امید است حفظ و حراست این نعمات با پیاده سازی فرهنگ زیست محیطی و ایجاد و ارتقای حساسیت عمومی نسبت به حفاظت از این سرمایه‌های الهی و امانت نسل های آتی بیش از پیش میسر گردد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
پس عکسش کو !!؟
نظر شما
ادامه