کد خبر: ۱۰۷۵۸

حکیم مهر - سرپرست موسسه رازی مشهد گفت : توسعه فرهنگ پژوهش و ارتباط بیشتر دستگاههای پژوهشی با اجرایی موجب تقویت دامپزشکی می شود.
دکترحمیدرضا فرزین سرپرست موسسه  تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال شرق کشور با بیان این مطلب در مراسم "روز  آموزش و پژوهش هفته دامپزشکی" که با حضور مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، رئیس دانشکده دامپزشکی مشهد ، رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین و محققان درمحل موسسه تحقیقات واکسن و سرم ساز ی رازی شعبه شمال شرق کشور (مشهد مقدس) برگزارگردید ، خواستار تحول و ارتقاء در حوزه پژوهش جهت پیشگیری از چالشها و بحرانها شد و از پژوهشگران خواست در حوزه درمان نسبت به رفع مشکلات پژوهشی چاره­اندیشی نمایند.
سرپرست موسسه رازی مشهد به ضعف نظارت و عدم ارزیابی امور پژوهشی اشاره نمود و ضمن بیان اینکه با راه­اندازی موسسات دانش بنیان، سرمایه گذاری خوبی در حوزه پژوهش شده ، ابراز امیدواری کرد پژوهش بتواند باعث ایجاد سرمایه شود.
وی همچنین با توجه به شعار " آموزش برای همه و پژوهش در تمام حوزه­ها " ابراز امیدواری کرد تا این شعار بطور کامل در کشور محقق شود.
دراین مراسم مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز با بیان برنامه­های هفته دامپزشکی از افتتاح بزرگترین بازار دام کشور، ایجاد مرکز بسته بندی و فرآوری گوشت و رونمایی از کیتهای تشخیصی تولید همکاران سخن گفت و با بیان اینکه در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب در استان خراسان فقط تعداد محدودی در حال خدمات رسانی دامپزشکی بودند، بیان داشت: اکنون به همت مراکز آموزشی بیش از 2000 نفر در رده های مختلف دامپزشکی خراسان رضوی فعالیت دارند.
وی ادامه داد : بسیار مناسب است که دامپزشکان در مراکز آموزشی به گونه ای آموزش ببینند تا قادر به فعالیت در مناطق روستایی باشند.
این مسئول در زمینه پژوهش نیز بیان نمود: جایگاه ممتاز کشور درجهان قابل مقایسه با قبل نیست ولی پژوهشها بایستی در مسیری هدایت شوند که مشکلات اجرایی کشور را مرتفع نمایند و نبایستی هدف از پژوهش فقط ارائه و انتشار آن در مجلات خارجی باشد.
وی افزود: در حوزه آموزش 19 سال برای آموزش دانشجوی دامپزشکی سرمایه گذاری می شود که متاسفانه بعضا" به عنوان یک میوه رسیده در کشورهای دیگر استفاده می شوند.

 

نظر شما
ادامه