کد خبر: ۱۰۸۹۴

حکیم مهر - باغ وحش ارم در آینده نزدیک با مجهز شدن به کلینیک دامپزشکی برای درمان حیوانات خارج از این باغ وحش نیز عمومی سازی می شود.
اشرفی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در راستای بررسی اقدامات زیست محیطی باغ وحش ارم و بازدید چند ساعته از باغ وحش ارم ، اظهار داشت: طی بازدید انجام شده  خوشبختانه می توان گفت سرعت تغییر و تحول رعایت مسائل زیست محیطی  باغ وحش ارم در حال حاضر خوب ، رضایتبخش و امیدوار کننده بوده و کارهای صورت گرفته در7 الی 8 ماه گذشته نشان دهنده به بار نشستن بسیاری از پیگیری های این اداره کل و توجه مدیریت جدید مجموعه به رعایت نکات زیست محیطی است وبراین اساس  اقدامات خوب و سنجیده ای مطابق برنامه های اعلامی و مورد انتظار توسط مدیریت این باغ وحش صورت پذیرفته است.

علی اشرفی پور پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران را در برقراری تعامل سازنده با مجموعه باغ وحش ارم و پیشرفت امور زیست محیطی آن  بخصوص در بخش اصلاح فضای نگهداری حیوانات رامثبت ارزیابی کرد و گفت : البته علیرغم اقدامات انجام شده کارهای باقیمانده ای نیز کماکان وجود دارد که در این راستا اهتمام مدیریت جدید مجموعه بر انجام سریع امور باقیمانده مسجل است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران  در ادامه گفت : توجه به مباحث فیزیولوژی جانوری و سلامت گونه های حیوانی نگهداری شده نیاز به تقویت روزافزون تخصصهای مربوطه  در این مجموعه را می طلبد .

وی تصریح کرد: این بازدید همچنین نشان داد که اقدامات مثبتی در خصوص فضای نگهداری اغلب گربه سانان این مجموعه مانند شیر، پلنگ و گربه کاراکال صورت گرفته و برنامه هایی نیز ازطرف مدیریت  این باغ وحش برای مابقی گوشتخواران مانند ببر وجود دارد.

افزایش فضای نگهداری شیرها و نصب شیشه به همراه حفاظ فلزی در اطراف آن نیز اقدام خوب دیگر مجموعه است . علی اشرفی پور افزود : تمهیدات فصل سرما برای پرندگان ، ایجاد جایگاه مناسب گور ایرانی ، افزایش سطح فضای نگهداری خرس ها و همچنین مناسب سازی فضای نگهداری سنجابها نیز از دیگر کارهای مثبت  این مجموعه است.

علی اشرفی پور در ادامه افزود: از سایر اقدامات رو به جلوی این مجموعه می توان به تجهیز کلینیک دامپزشکی در این باغ وحش اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل این مجموعه از برنامه های این کلینیک در آینده نزدیک عمومی سازی این بخش بمنظور درمان حیوانات خارج از این باغ وحش است. همچنین طراحی فضای جدید برای خزندگان مجموعه نیز فکر مناسبی برای بهبود وضعیت نگهداری این جانوران بوده است.البته فضای نگهداری برخی از گونه ها مانند گوزن زرد و قرمز اروپایی و گراز با تعداد موجود مناسبتی نداشته که در این خصوص تذکرات لازم به مدیریت مجموعه داده شد و مقررگردید درخصوص تعدیل جمعیت این گونه ها اقداماتی بهمراه مکاتبات لازم و قانونی با این اداره کل توسط باغ وحش ارم صورت پذیرد.

 

نظر شما
ادامه