کد خبر: ۱۱۳۵۳

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی از تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان خبر داد.
 بهرداد زندیه عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران شبکه دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در شهرستان بناب اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی در بین 67 دستگاه اجرایی استان از لحاظ شاخص‌های تخصصی رتبه اول و از لحاظ شاخص‌های عمومی رتبه هفتم را در سال ‌جاری کسب کرد.

وی افزود: امسال اداره کل دامپزشکی استان در زمینه مدیریت مشارکتی رتبه پنجم استان و در زمینه اقامه نماز رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی سپس از آغاز طرح فراگیر و رایگان واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله از پنجم آذر به مدت 30 روز کاری خبر داد و گفت: در این طرح 300 هزار رأس گاو و گوساله بالای 2.5 ماه سن در سطح استان واکسینه می‌شوند.

وی از دامداران خواست تا در این زمینه همکاری لازم و کامل را با مجریان طرح داشته باشند.

زندیه خاطرنشان کرد: در مدت اجرای این طرح هر گونه جابه‌جایی گاو و گوساله باید پس از اطمینان از انجام واکسیناسیون تب برفکی صورت پذیرد.

زندیه ادامه داد: برای نظارت و مهار دقیق و روزانه عملیات واکسیناسیون اطلاعات و مشخصات واحدهای زیر پوشش به صورت پیوسته از طریق سامانه GIS-VET از شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به اداره کل دامپزشکی استان ارسال خواهد شد.

وی از اجرای طرح خنک‌سازی لاشه‌ها قبل از خروج از کشتارگاه، طرح پایش بیماری آنفلوانزای مرغی و طرح کاهش دام‌های بروسلوز در استان خبر داد و گفت: کانون بیماری تب برفکی و مشمشه هم امسال کاهش چشمگیری یافته و هم‌اکنون تحت کنترل کامل قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه با اشاره به تعطیلی 14 کشتارگاه سنتی دام در سطح استان گفت: این کشتارگاه‌ها به دلیل غیر بهداشتی بودن و در راستای ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه با همکاری و مساعدت ستاد ساماندهی کشتارگاه‌های استان، مراجع قضایی و انتظامی تعطیل شده‌اند.

 

برچسب ها: بناب، دامپزشکی،
نظر شما
ادامه