کد خبر: ۱۱۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مدیر روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: قانونی برای جمع‌آوری گربه‌ها از سطح شیراز نداریم، چراکه جزو حیوانات خانگی محسوب می‌شوند.

علیرضا دیهیمی اظهار داشت: هر چند می‌دانیم که تعداد گربه‌های سطح مرکز استان فارس افزایش بی‌شماری یافته‌اند و گله‌مندی شهروندان شیرازی را در پی داشته است اما معذوریم که برای حل این مشکل به‌ دلیل اینکه به‌ عنوان حیوانات خانگی محسوب می‌شوند، هیچ دستورالعملی برای معدوم شدن یا جمع‌آوری‌شان نداریم.
وی با اشاره به اینکه مردم خواهان رسیدگی به وضعیت بهداشت و نظافت شهر در مقابل این حیوانات هستند، اضافه کرد: برای معدم کردن سگ‌های ولگرد یا موش‌ها خوشبختانه در سال پیش با طعمه قرار دادن مقابل این حیوانات توانستیم آسودگی شهروندان را فراهم کنیم اما گربه‌ها حیوانات دست‌آموز و پرورشی هستند که نمی‌توان برای جمع‌آوری‌شان کاری کرد.
دیهیمی گفت: متأسفانه بیشتر معضل موجود به خود مردم بر می‌گردد که چهره نازیبایی به شهرمان داده‌اند چرا که با قرار دادن کیسه‌های زباله در زمان‌های عدم مراجعه پاکبانان، امکان دسترسی آسان حیوانات خانگی به آشغال‌ها و پخش شدن به درون خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر را فراهم کرده‌اند.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز ادامه داد: از سوی دیگر، پاکبانان شهرداری قادر نیستند تمام وقتشان را صرف یک مکان کنند تا پاکیزگی شهر به خطر نیافتد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پاکبانان برای جمع‌آوری زباله‌ها در ساعات مشخصی به هر محله مراجعه می‌کنند از شهروندان می‌خواهیم تا کیسه‌های زباله خود را زودتر از زمان تعیین شده در مقابل درب‌های منازل خود نگذارند تا هم کمکی به زحمتکشان شهرداری کنند و هم پاکیزگی شهرمان از گزند گربه‌ها یا سایر حیوانات دیگر حفظ شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
0
0
خیلی ببخشید منظور گربه نبوده.سگ های پر سروصدای همسایه های سگ باز را میگویند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
0
0
پس استعفا دهید اگر اراده برای برطرف کردن ندارید و بهداشت شهروندان از اولویت های شما نیست
نظر شما
ادامه