کد خبر: ۱۱۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پنجمین نمایشگاه محصولات سالم و ارگانیک امروز با حضور مسئولان دولتی، کارشناسان و اتحادیه بخش خصوصی در نمایشگاه بوستان گفتگو افتتاح شد.

پنجمین نمایشگاه محصولات سالم و ارگانیک امروز با حضور آیت‌اله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حسن بیادی عضو شورای شهر تهران و حسین صفایی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو افتتاح شد.

این نمایشگاه با 120 غرفه، انواع محصولات کشاورزی نظیر میوه، صیفی‌جات، عرقیات گیاهی، فرآورده‌های محصولات کشاورزی و... را به‌صورت ارگانیک عرضه می‌کند.

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات سالم و ارگانیک، سامانه معرفی محصولات کشاورزی www.safefood.ir و شبکه توزیع محصولات سالم با همکاری سازمان حفظ نباتات افتتاح شد.

این نمایشگاه تا 10 دی‌ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
-
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
بسمه تعالي
به نظر بنده صحبت از ارگانيك و سبز در شرايط فعلي مملكت تنها راه سودجويان و كلاهبرداران را باز مي‌كند. و مثل اين است كه شما از پله اول نردبان يكدفعه بخواهيد پاي خود را در پله دهم بگذاريد. در شرايطي كه به گفته خود مسئولين 30% پرت در محصولات كشاورزي داريم، ارگانيك و سبز يعني چه؟؟
اتحاديه اروپا و تركيه دهها سال است كه سيستم سورتينگ و درجه بندي ميوه را پياده كرده‌اند و حالا سراغ ارگانيك مي‌روند. ما اول جلوي اتلاف را بگيريم ارگانيك پيشكش.
ميوه از چين تا اينجا مي‌آيد و خال رويش نمي‌افتد اما ميوه‌هاي ما از صيفي‌جات بگير تا بقيه در اثر حمل و نقل نامناسب لك شده و زود مي‌گندد.
شهرداري و بقيه متوليان به جاي اين كارها كارخانه سورتينگ ميوه درست كنند كه ميوه ها درجه بندي و قيمت گذاري مي‌شوند و ميوه‌هاي لك و قابل اصلاح در كمپوت، مربا و آب‌ميوه مورد استفاده قرار مي‌گيرند. هم اشتغال به وچود مي‌آيد و هم از منابع ملي محافظت به عمل مي‌آيد . آنوقت يواش يواش به سراغ ارگانيك و سبز برويد.
وقتي گوسفندان در آشغال و مزبله چرا مي‌كنند كدام ارگانيك و كدام كشك!!
نظر شما
ادامه