کد خبر: ۱۱۵۵۶
حکیم مهر - رییس اتحادیه زنبورداران ارومیه، گفت: حمایتی از زنبورداران استان صورت نمی‌گیرد.

"معرفت جلیل‌زاده" افزود: هیچگونه حمایت مالی از زنبورداران استان به عمل نمی‌آید به طوریکه طی 20 سال گذشته تنها یک بار اعتباری یک ساله به زنبورداران اختصاص داده شده است.

وی همچنین با اعلام نارضایتی از بیمه کندوها،‌ اظهار کرد: طی سال گذشته تنها 19 درصد از کندوهای عسل استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

او تصریح کرد: ارومیه دارای 120 هزار کندوی عسل است که از این میان تنها 5000 کندو تحت پوشش بیمه هستند.

رییس اتحادیه زنبورداران ارومیه با اشاره به مشکلات صادرات عسل به خارج از کشور،‌ ادامه داد: با تحریم‌های اقتصادی صورت گرفته علیه کشور،‌ کشور‌های همسایه مجوز واردات عسل از ایران را ارائه نمی‌دهند که در این راستا نیز برخی افراد فرصت‌طلب از وضعیت موجود سوء استفاده کرده و عسل را به قیمت پایین‌تری از زنبوداران خریداری و به صورت قاچاق به این کشورها وارد می‌کنند.

وی همچنین با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی در بحث کنترل عسل‌های تقلبی، اظهار کرد: عسل‌های تقلبی هیچ تفاوتی در ظاهر با عسل طبیعی ندارند و تنها از طریق برخی آزمایش‌ها تقلبی بودن آن مشخص می‌شود، در راستای مبارزه با این معضل نیز،‌ گزارشاتی به اداره کل دامپزشکی ارائه شد ولی متأسفانه رسیدگی مناسبی صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: عسل تقلبی از جوشاندن شکر و اضافه کردن رنگ غذا به آن، تولید می‌شود که دارای ساکاروز نیست.

جلال‌زاده با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 1700 تن عسل طبیعی در ارومیه تولید شده است، افزود: قیمت هر کیلو عسل طبیعی در این شهرستان 20 تا 30 هزار تومان و عسل صنعتی نیز به قیمت 6500 تا 7000 تومان به فروش می‌رسد.

وی در رابطه با ارزش غذایی عسل اضافه کرد: عسل خاصیتی دارویی دارد که برای بیماری‌های کلیوی، قلب و معده بهترین دارو است.

 

برچسب ها: عسل، ارومیه،
نظر شما
ادامه