کد خبر: ۱۱۶۹۹

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: برای 2 کشتی حاوی محموله جو و ذرت دامی به علت آلودگی ظاهری در یکی از بنادر تجاری مازندران مجوز ترخیص صادر نشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، مجید مختاری بیان داشت: کارشناسان نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی مازندران با بازدید و نمونه‌‌برداری از انواع نهاده‌های خوراکی دام و طیور در سه بندر تجاری مازندران برای مصرف خوراک دامی مجوز بهداشتی ترخیص صادر می‌کند.

وی بنادر تجاری مازندران را بندر امیرآباد، فریدونکنار و بندر نوشهر برشمرد و افزود: کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی استان از دو کشتی پهلو گرفته حاوی محموله‌های جو و ذرت دامی به وزن بیش از 6 هزار تن در یکی از بنادر نامبرده بازدید کارشناسی انجام داده که به این دو محموله به دلیل آلودگی ارگانولپتیکی (ظاهری) و رطوبت بیش از حد محموله و کپک‌زدگی اجازه ترخیص برای مصرف دامی در کشور داده نشد.

مختاری گفت: این سه مبداء ورودی در مازندران برای واردات نهاده‌های خوراکی دامی از کشورهای آسیای میانه و قفقاز بوده که این اداره کل در راستای وظایف نظارتی قانونی در هنگام واردات کلیه نهاده‌های خوراک دام از جمله ذرت، جو، کنجاله سویا، کلزا، آفتابگردان، سبوس و گندم دامی در مبادی ورودی تحت بازرسی ظاهری و آزمایشات میکروبی و شیمیایی قرار می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان یادآور شد: این دو کشتی به دلایل یاد شده به کشور مبداء برگشت کرد.

 

نظر شما
ادامه