کد خبر: ۱۱۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: این قضیه در حد دستورالعمل و بخشنامه نبوده ، بلکه در حد تنظیم یک فرم و ارسال آن به اداره کل دامپزشکی استان های کشور بوده است .  

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به نصب کوره لاشه سوز در کلینیک های دام کوچک اظهار کرد: مطابق اطلاعاتی که من از مسوولان سازمان دامپزشکی کشور جمع اوری کردم چنین بخشنامه ای تدوین نشده و قرار نیست درمانگاه های دام کوچک ملزم به نصب و راه اندازی کوره های لاشه سوز در محل کلینیک های دامپزشکی شوند .
مصطفی عزیزیان در پاسخ به اینکه این موضوع توسط یکی از شبکه های دامپزشکی کشور به صورت شفاهی ابلاغ شده است افزود: این قضیه در حد دستورالعمل و بخشنامه نبوده است بلکه در حد تنظیم یک فرم و ارسال آن به اداره کل دامپزشکی استان های کشور بوده است .
وی هدف از این تنظیم فرم را جمع آوری داده های آماری دانست و اضافه کرد: ما در این فرم ها خواسته بودیم تا امکانات درمانگاهی کلینیک های دامپزشکی دام کوچک را ارزیابی و جمع اوری کنیم و هیچ الزام و اجباری در کار نبوده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور همچنین تصریح کرد: پیرامون موضوع کوره لاشه سوز برای کلینیک های دامپزشکی دام کوچک باید تاکید کنم که مقصود ما تنها کلینیک ها و آزمایشگاه هایی بود که به لحاظ انجام پروژه های علمی و مطالعاتی کار کالبدشکافی اجساد را انجام می دهند و حجم لاشه های ارسالی به انها قابل توجه است که البته این موضوع هم حالت اجبار نداشته و صرفا به منظور شمارش امکانات دامپزشکی و بهداشتی کشور و حالت جمع اوری داده های آماری داشته است.
عزیزیان در پایان خاطرنشان ساخت: نصب کوره های لاشه سوز چه در واحدهای صنعتی و چه بهداشتی هنوز به صورت الزام درنیامده است و سازمان دامپزشکی کشور در حال حاضر تنها این موضوع را به صورت توصیه بهداشتی و پیشنهاد مطرح کرده است و در صورت الزامی شدن این موضوع سازمان حتما پیش از تدوین دستورالعمل آن نکات و جوانب مربوط به آن را در نظر خواهد گرفت و سپس اقدام به تدوین و ابلاغ این دستورالعمل خواهد کرد.
گفتنی است پیش از این تعدادی از دامپزشکان دام کوچک با عنوان موضوع الزامی شدن نصب کوره لاشه سوز در کلینیک های دام کوچک ابراز نگرانی کرده و آن را به لحاظ محدودیت فضایی درمانگاه های دام کوچک و قرارگیری در مناطق مسکونی و ساختمان های شهری اقدامی غیراصولی توصیف نموده بودند.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کلینیک بی کوره
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
0
0
اگر یک نفر خارج از سازمان دامپزشکی (فرض کنید سازمان میوه و تره بار، سازمان بورس یا هر سازمان دیگه ای) چنین سؤالی رو مطرح می کرد می گفتیم خوب زیاد در مورد دامپزشکی اطلاع نداره و حق داره سؤال کنه، ولی وقتی یه نفر دامپزشک یه همچین سؤالی کنه دیگه باید گفت یاللعجب! گویی اینکه فاصله بین سازمان ایشان با کلینیک ها فراتر از مقیاس کیلومتر و فرسنگ و ... است. به قول یکی از دوستان بهتر هستش در مورد تعداد دستگاه های سی تی اسکن اسپایرال، ام آر آی 4 تسلا، رباتهای جراحی، و بویژه آمبولانس هوایی در کلینیکهای دامپزشکی هم یه تحقیقاتی صورت بدن. شاید یه نتایجی به دست اومد.
نظر شما
ادامه