کد خبر: ۱۱۹۸۸

حکیم مهر - جنجال بر سر فروش مواد گوشتی آلوده در انگلیس همچنان ادامه دارد و یک فروشگاه مشهور دیگر در این کشور روز جمعه به خاطر فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو به مشتریانش عذرخواهی کرد.

فروشگاه زنجیره ایˈفیندوسˈ اعتراف کرده است که لازانیاهای آماده این فروشگاه که برچسب گوشت گاو بر روی آنها نصب شده در واقع محتوی 60 تا 100 درصد گوشت اسب بوده اند.

مقامات این فروشگاه ضمن عذرخواهی از مشتریان خود اعلام کرده اند که تمام لازانیاهای آماده را از قفسه های فروشگاه ها جمع کرده اند.

پیش از این فروشگاه های مشهور ˈتسکوˈ و ˈآیسلندˈ و رستوران زنجیره ای ˈبرگر کینگˈ در انگلیس نیز پیدا شدن گوشت اسب در مواد غذایی گاوی خود را تایید کرده بودند.

سازمان نظارتی ˈآژانس استانداردهای مواد غذاییˈ روز جمعه از همه تولید کنندگان، فروشگاه ها و خرده فروشان مواد غذایی در انگلیس خواست مواد غذایی گوشتی خود را مورد آزمایش قرار دهند تا از آلوده نبودن آنها اطمینان حاصل کنند.

این سازمان اعلام کرده است که به احتمال قریب به یقین این آلودگی ها نتیجه فعالیت های مجرمانه بوده است.

مدیر اجرایی آژانس استانداردهای مواد غذایی انگلیس، فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو را غیرقابل توجیه و وحشتناک توصیف کرده است.

این سازمان در عین حال تاکید کرده است که محصولات غذایی آلوده به گوشت اسب از نظر بهداشتی خطری برای سلامت مصرف کنندگان احتمالی ندارد.

از حدود یک ماه پیش موضوع فروش گوشت های آلوده در انگلیس، فرانسه، جمهوری ایرلند، لهستان و چند کشور دیگر اروپایی مطرح شد و فروشگاه های زنجیره ای در انگلیس قراردادهای خود را با چند شرکت تهیه مواد غذایی در جمهوری ایرلند و لهستان لغو کردند.

همزمان مقامات وزارت دادگستری انگلیس هفته گذشته پیدا شدن گوشت خوک در غذای زندانیان مسلمان در برخی از زندان های این کشور را تایید کردند.

یک سخنگوی وزات دادگستری گفت: نتایج آزمایش های انجام شده بر روی غذاهای حلال عرضه شده در برخی از زندان ها، وجود ˈدی ان ایˈ خوک را در آنها نشان داده است.

وی با ابراز تاسف از این مساله افزود: وزارت دادگستری و ˈآژانس استانداردهای مواد غذاییˈ درباره این حادثه تحقیق می کنند و تاکنون قرارداد یکی از شرکت هایی که مظنون به عرضه گوشت خوک بوده، لغو شده است.

وی اظهارداشت: ما در پی کشف آثار گوشت خوک در برخی مواد غذایی حلال، به همه زندان ها هشدارهای لازم را داده ایم.

 

نظر شما
ادامه