کد خبر: ۱۲۰۰۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: 30 واحد بسته‌بندی فرآورده‌های دامی در خراسان‌رضوی وجود دارد و امروز نخستین واحد بسته‎بندی شیلات در استان افتتاح شد.
دکتر ناصرمرگان ازغدی در مراسم افتتاح نخستین خط بسته‌بندی شیلات در خراسان‌رضوی که در مجتمع آریا پروتئین اتحاد برگزار شد اظهار کرد: حدود 30 واحد بسته‌بندی فرآورده‌های دامی در خراسان‌رضوی وجود دارد که امیدواریم با افتتاح مجتمع‌های دیگر بر این تعداد افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آریا پروتئین اتحاد اقدام به افتتاح نخستین خط بسته‌بندی محصولات شیلات در خراسان‌رضوی کرده است، ادامه داد: اهمیت بسته‌بندی در محصولات دامی از ارزش بالایی برخوردار است و سبب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات دامی در خط تولید می‌شود.

ازغدی در ادامه بیان کرد: در صنعت بسته‌بندی استفاده مطلوبی از ضایعات محصولات دامی می‌شود و علاوه بر بهداشتی شدن محصولات، کنترل و نظارت بهتری می‌توان از آنها داشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در صنعت بسته‌بندی تمامی محصولات با برند خاص خود در بازار مصرف عرضه می‌شوند و تمامی محصولات شناسنامه‌دار می‌شود که نظارت بهتری را بر محصولات به‌ همراه دارد.

وی در ادامه افزود: محصولات بسته‌بندی با کیفیت و تنوع محصول در بازار مصرف بیشتر مورد توجه مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و تمایل به خرید این گونه محصولات افزایش پیدا می‌کند.

ازغدی خاطر نشان کرد: مجتمع آریا پروتئین اتحاد نخستین واحد بسته‌بندی شیلات در خراسان‌رضوی است که امیدواریم با افتتاح نخستین مجتمع، دیگر تولیدکنندگان نیز این اقدام را دنبال کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولید نیز اقدام به بسته‌بندی محصولات می‌کنند، ادامه داد:‌ صنعت بسته‌بندی از اهمیت بالایی در بازار مصرف برخوردار است و باید طبق دستورالعمل‌های اجرایی و مطابق با استاندارهای سازمان دامپزشکی کشور باشد.

وی بیان کرد: پایه و اساس تمامی استانداردهایی که در واحدهای تولید و بسته‌بندی در خراسان‌رضوی رعایت می‌شود استانداردهای بین‌المللی سازمان دامپزشکی کشور است.

ازغدی اظهار کرد: تمامی واحدهای تولید و بسته‌بندی که در خراسان‌رضوی وجود دارد از لحاظ تجهیزات، تاسیسات و همچنین پرسنل استانداردهای اولیه را دارا هستند و مجوزهای بهداشتی مورد نیاز را دارند.

وی عنوان کرد: تمامی محصولاتی که در بازار مصرف وجود دارد استاندارد سازمان دامپزشکی را دارند و مردم می‌توانند با مشاهده این آرم از بهداشتی بودن و حلال‌ بودن محصول اطمینان خاطر داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد:‌ تمامی فرآورده‌های دامی در شرایط مطلوب محیطی ذبح و صید می‌شوند و در تمامی واحدها نظارت مستمر کارشناسان بهداشت و روحانیون حضور دارند و ضمن آموزش‌های لازم به صیادان و ذابحان گواهی کار را به آنها می‌دهند.

 

نظر شما
ادامه