کد خبر: ۱۲۰۱۷

حکیم مهر - دبیر کمیبسون مبارزه با ارز وقاچاق کالا استان همدان گفت: هرگونه جابجایی دام در استان همدان بدون مجوز دامپزشکی، قاچاق محسوب می شود.
عبدالحسین مرادی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری همدان تشکیل شد، عنوان کرد: هر گونه حمل و نقل دام باید با مجوز صورت پذیرد ونیروی انتظامی نیز نباید  اجازه حمل دام بدون مجوز را در استان همدان بدهد.

وی با بیان اینکه شده افرادی از دیگر استانها نسبت به خرید دام های استان همدان اقدام می کنند، ادامه داد: گزارش های رسیده نشاندهنده قاچاق دام از استان همدان به استانهای همجوار است که باعث افزایش قیمت دام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 9 کمیسیون در شهرستان ها و12 کارگروه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا وارز در همدان تشکیل شده، بیان کرد: گمرک استان همدان در 9 ماهه گذشته 18 قلم کالای قاچاق به ارزش 14 میلیارد و 969 میلیون ریال کشف کرده است.

وی به نوع کشفیات حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اشاره و عنوان کرد: 3633 قلم کالا به ارزش 254 میلیون و 708 هزار ریال که شامل تجهیزات دندانپزشکی و لوزام آریشی است از کشفیات دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در حوزه مبارزه با کالاهای قاچاق است.

وی اظهار داشت: شرکت دخانیات استان همدان نیز 864 هزار نخ سیگار به ارزش دو میلیارد و 228 میلیون ریال کشف کرده است.

وی به تعداد بازرسی های سازمان صنعت ومعدن وتجارت در 9 ماهه گذشته اشاره و اذعان کرد: 526 مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد 248 پرونده برای آن تشکیل شده است.

مرادی به کشفیات حوزه شرکت نفت وفرآوردهای نفتی استان همدان نیز اشاره کرد وگفت: 78 هزار و 270 لیتر نفت سفید قاچاق و 15 هزار و 550 لیتر نفت گاز نیز کشف شده که به نسبت مدت مشابه کشف نفت سفید 22 درصد وکشف  نفت گاز هشت درصد افزایش نشان می دهد.

دبیر ستاد کمیسون مبارزه با  قاچاق کالا وارز استان همدان با  ابراز  رضایت از عملکرد کمیته های ستاد عنوان کرد: اجرای طرح شبنم در استان همدان مناسب و رضایت بخش بوده است.
 

برچسب ها: دامپزشکی، ایسنا،
نظر شما
ادامه