کد خبر: ۱۲۶۳۹
حکیم مهر - عملیات اجرایی ساخت نخستین دهکده سلامت کشور در ناحیه دماوند تهران صبح پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

به زگارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی بلباسی - رییس پارک علم و فن‌آوری استان مازندران - ضمن اعلام این خبر خاطر نشان کرد: این دهکده وابسته به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فن‌آوری مازندران است که سرمایه‌ی اولیه آن معادل 70 میلیارد ریال با کمک بخش خصوصی تامین شده است.

وی با اشاره به این دهکده برایند تمامی ظرفیت‌های دانشی پارک علم و فن‌آوری مازندران است، اظهار کرد: برای این دهکده بخشی ویژه توریسم درمانی برای گردشگران داخلی و خارجی شامل آب درمانی، طب سنتی و گیاه‌درمانی پیش‌بینی شده است.

به گفته‌ رییس پارک علم و فن‌آوری استان مازندران، این پارک طبق سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم موظف است در حوزه سلامت، گردشگری، کشاورزی و فنی - مهندسی فعالیت کند.

بلباسی ادامه داد: دهکده سلامت قرار است از انرژی‌های نو (باد و آفتاب) استفاده کند و در تولید محصولات ارگانیک نیز تلاش خواهد کرد. هم‌چنین این دهکده از سیستم بازیافت پسماند نیز برخوردار خواهد شد.

نخستین دهکده سلامت کشور در فاز نخست شامل پنج هکتار خواهد بود که عملیات اجرایی آن دو سال به‌ طول می‌انجامد. قرار است مساحت این دهکده در فاز دوم به 11 هکتار افزایش پیدا کند.

 

نظر شما
ادامه