کد خبر: ۱۲۹۵۳

حکیم مهر - اردیبهشت ماه سالجاری در تالار فجر دانشگاه شیراز سمیناری با عنوان دستاوردهای نوین در پژوهش های سلول های بنیادی و طب ترمیم در کشور با همکاری انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دامپزشکی دانشگاه شیراز و پژوهشگاه رویان تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر، این سمینار با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی شیراز و علوم و تحقیقات آزاد اسلامی شیراز، اعضای هیئت علمی دانشگاه و کارشناسان پژوهش های سلول های بنیادی مورد استقبال قرار گرفت.

در بین دانشجویان شرکت کننده علاوه بر دانشجویان رشته ی دامپزشکی استقبال دانشجویان رشته های زیست شناسی ، پزشکی، تربیت بدنی و علوم دامی قابل توجه بود.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، دکتر عزیز اله خداکرم تفتی رئیس دانشکده ی دامپزشکی دانشگاه شیراز ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و اساتید مدعو از پژوهشگاه رویان به ایراد سخنرانی در موضوع پیشرفت های علمی ایران در زمینه سلول های بنیادی و چشم انداز این تحقیقات پرداخت.

در ادامه دکتر یاسر تهمتنی پژوهشگر پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان پیرامون موضوع چشم انداز و چالش های پژوهش های سلول های بنیادی در کشور و جهان سخنرانی خود را ایراد کرد و به مقایسه جامعی از این تحقیقات پرداخت.

سپس دکتر مسعود وثوق پژوهشگر پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان نیز مباحث جدیدی در موضوع سلول درمانی و کاربردهای آن در پزشکی و چشم انداز تحقیقات آینده در این زمینه را برای حضار تشریح نمود.

در انتها به مدت 30 دقیقه حضار با طرح سوالات خود و پاسخ پژوهشگران رویان در مورد موضوع های ارئه شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در برگزاری این همایش 5 کارگروه ازانجمن بیوتکنولوژی دامپزشکی شامل بیش از 15 دانشجوی عضو فعال این انجمن فرایند تبلیغات، ثبت نام، هماهنگی و اجرا را به عهده داشتند.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه