کد خبر: ۱۳۱۲۳
حکیم مهر - مدیرکل برنامه و بودجه سازمان شیلات ایران، میزان صادرات شیلاتی کشور را در سال گذشته 60 هزار تن به ارزش 250 میلیون دلار عنوان و پیش‌بینی کرد این رقم در سال جاری به بیش از 300 میلیون دلار برسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا در کرمانشاه، رجبعلی قربانزاده در همایش و کارگاه آموزشی مدیران امور مالی شیلات کشور به بیان برنامه‌های سال جاری سازمان شیلات ایران پرداخت و افزایش تولید آبزیان را یکی از برنامه‌های پیش روی این سازمان عنوان کرد.

مدیر کل برنامه و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در شرایط کنونی توسعه صید از دریا جزو اولویت کاری سازمان شیلات نیست، ابراز کرد: در شرایط کنونی صید پایدار را در برنامه داریم و تلاش می‌کنیم تا از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها در زمینه تولید آبزیان پرورشی استفاده کنیم.

قربانزاده میزان کل تولیدات شیلاتی دنیا را 160 میلیون تن عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 60 درصد تولیدات شیلاتی دنیا از طریق منابع آبزی پروری و 40 درصد آن از طریق دریا استحصال می‌شود.

مدیر کل برنامه و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان اینکه شرایط در کشور ما برعکس است و 60 درصد میزان تولیدات شیلاتی استان از طریق دریا تامین می‌شود، ابراز کرد: تلاش خواهیم کرد تا در آینده میزان تولیدات از منابع آبزی پروری را در کشور افزایش داده و برنامه های توسعه‌ای خود را در این زمینه پیاده خواهیم کرد.

به گفته قربانزاده در حال حاضر بیش از 850 هزار منبع آبی، رودخانه، چشمه، قنات و .. در کشور وجود دارد و بر اساس آخرین آمارهای موجود در سال گذشته 850 هزار تن انواع محصولات شیلاتی در کشور تولید شده است.

قربانزاده 335 هزار تن از محصولات شیلاتی تولید شده را از منابع آبزی پروری عنوان و ابراز کرد: در سال گذشته 505 هزار تن انواع محصولات شیلاتی از طریق دریا برداشت شده است.

وی سپس سرانه مصرف آبزیان در جهان را 17 کیلوگرم عنوان و خاطر نشان کرد: این رقم در کشور ما حدود 10 کیلوگرم است.

مدیر کل برنامه و بودجه سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار پروژه توصیف شده در خصوص توسعه شیلات در کشور وجود دارد که در صورت تصویب و جذب منابع قطعا شاهد یک جهش در میزان تولیدات آبزیان کشور خواهیم بود.

 

نظر شما
ادامه