کد خبر: ۱۳۱۶۸

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طرح اندازه‎‌گیری باقیمانده فلزات سنگین در آبزیان منطقه در استان بوشهر اجرا می‎شود.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر مرتضی بحرانی اظهار داشت: این طرح در قالب طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان در دستور کار مجریان این طرح قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت طرح ملی سلامت آبزیان افزود: طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان از سال گذشته کار خود را در سراسر کشور آغاز کرده است و این طرح با جدیت در استان بوشهر در حال اجراست.

بحرانی با بیان اینکه ششمین جلسه طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان در استان بوشهر برگزار شده است، یادآور شد: با تعامل مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد اجرای این طرح در استان از روند مطلوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم آبزیان و فرآورده‌های آن در سلامت جامعه، لزوم اجرای کامل ضوابط بهداشتی در تمام مراحل تکثیر، پرورش، صید، توزیع و عرضه، به منظور تولید و عرضه فرآورده‌های آبزی سالم و بهداشتی به مصرف‌کنندگان از جمله اهداف اجرای طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان به شمار می‎رود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در این جلسه که با حضور مدیران و کارشناسان دامپزشکی ، شیلات ، پژوهشکده میگو و محیط زیست استان برگزار شد، در رابطه با پیشبرد اهداف طرح و همچنین پیگیری انجام مصوبات جلسات قبل انجام شد .

بحرانی خاطرنشان کرد: در این نشست برنامه‎های پیشنهادی دامپزشکی استان و دیگر ادارات در راستای ادامه هر چه بهتر طرح برای بررسی بیشتر اعلام شد ضمن اینکه مقرر شد برگزاری جلسات هفتگی کارشناسان به منظور پیگیری مصوبات و انجام فعالیت‎های فرهنگی، ترویجی و آموزشی در دستور کار این طرح قرار گیرد.

نظر شما
ادامه