کد خبر: ۱۳۵۶۹

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: تلفات مرغ در استان کرمان هفت درصد است که از میا‌نگین کشوری پایین‌تر هستیم.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر بیژن دهقانی در جلسه تنظیم ستاد بازار استان کرمان اظهار داشت: تلفات مرغ طی سال گذشته در استان کرمان هفت درصد بوده ‌که سال جاری تغییری نکرده و از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی مرغداری‌ها در استان کرمان، مشکلات کمتری در زمینه بیماری‌ها واگیردار داریم؛ البته بعضی از مرغداری‌ها‌ که در مجاورت هم قرار دارند، دچار مشکل می‌شوند.

دهقانی عنوان کرد: مشکل و معضل اصلی ما در تولید مرغ، قوی نبودن تشکلات تولیدی است و هر مرغداری به سلیقه خود عمل می‌کند و به توصیه متخصصان گوش نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ‌ساختار پرورش مرغ در استان کرمان قوی نیست، تصریح کرد: به نظر من برنامه تولید مرغ به‌ طور جدی باید به دست افراد متخصص داده شود و از آنها بخواهیم‌ کمک‌هایی که دولت به مرغداران می‌کند را به نتیجه برسانند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: مشکل ساختاری در بحث طیور داریم ‌و مرغداران واکسیناسیون را به صورت درست انجام نمی‌دهند؛ به طور مثال در رفسنجان عمدتاً در کنار باغ پسته مرغداری راه می‌اندازند.

محسن سلاجقه، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: ‌ذخیره مرغ استان کرمان 3 هزار و 750 تن است و وضعیت تولید مرغ تا قبل از این خوب بوده، اما طی چند روز اخیر با کمبود مرغ گرم در بازار و فشارهای وارده از سوی صنف‌ها و اتحادیه مرغداران موضوع افزایش قیمت مطرح شده است.

مهدی بنی‌اسدی‌، مدیرکل پشتیبانی و امور دام استان کرمان در این جلسه گفت: استان کرمان به دلیل شرایطی که دارد همیشه ذخیره کافی در آن موجود است و در حال حاضر سه هزار تن مرغ ذخیره کرده‌ایم که تا‌کنون 2 هزار و 500 تن آن در بازار توزیع شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری دو هزار تن مرغ ذخیره‌ کردیم که 400 تن آن از مرغداری‌های استان کرمان است.

به گزارش فارس؛ در‌ این جلسه برخی از اعضا افزایش قیمت مرغ در استان‌های همجوار از جمله استان یزد را علت کمبود و افزایش قیمت مرغ در استان کرمان دانستند و خواستار افزایش قیمت مرغ در استان کرمان شدند.

 

 

نظر شما
ادامه