کد خبر: ۱۴۲۳

حکیم مهر -  نخستین کارخانه تولید کنسرو و موادغذایی تحت خلاء در خاورمیانه در شهر اردستان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل نخستین کارخانه کنسرو و مواد غذایی تحت خلأ اردستان در حاشیه افتتاح این کارخانه اظهار داشت: این کارخانه به مناسبت دهه فجر با تلاش و کوشش کارکنان افتتاح و آغاز به کار کرد.
مهدی عقیلی با اشاره به اینکه این کارخانه برای نخستین بار خط تولید انواع مواد غذایی به صورت وکیوم پاوچ را اختراع کرده است، بیان داشت: این محصولات ماندگاری بسیار بالایی داشته و می‌توان در ستاد بحران و مناطق مختلف کشور استفاده شود.
مدیرعامل کارخانه کنسرو و مواد غذایی راشکو اردستان عنوان داشت: ماندگاری این غذاها به دلیل اینکه تحت خلا هستند بیش از 5 سال است اما در حال حاضر مجوز ماندگاری 2 سال آن صادر شده است.
وی با بیان اینکه این کارخانه در زمینی به مساحت 10 هزار متربع و زیربنای 2 هزار و 800 مترمربع احداث شده، ادامه داد: این کارخانه با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد ریال با دستگاه‌های مجهز و منحصر به فرد توسط بخش خصوصی احداث شده است. عقیلی افزود: با بهره‌برداری از کارخانه تولید کنسرو و مواد غذایی تحت خلاء برای 100 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: ظرفیت تولید این کارخانه روزانه 20 هزار کنسرو و سالانه بیش از 2 هزار تن است.
تولیدات این کارخانه ویژه نیاز سازمان صنایع دفاع و گروه توسعه و فناوری شهید میثمی است.
این کارخانه با حضور رئیس ستاد بحران نیروهای مسلح، معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردستان و دیگر مسئولان نهادها و ادارات شهرستان افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

 

نظر شما
ادامه