کد خبر: ۱۴۲۴۷

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: واردات دام به صورت قانونی از مرزهای سیستان و بلوچستان هیچ محدودیت و ممنوعیتی ندارد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مهدی حسینی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زابل اظهار داشت: فعال کردن واحدهای پرواربندی دام با توجه به اینکه تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال دارد، لازم و ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: بر خلاف ظرفیت پرورش دام در منطقه سیستان هم اکنون با کاهش چشمگیر فعالیت‌های پرواربندی در منطقه در سال‌های اخیر رو به رو هستیم.

این مسئول با اشاره به واردات دام به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیچ ممنویتی برای وارد کردن دام به استان نیست با توجه به ابلاغ دستورالعمل هر متقاضی می‌تواند این واردات را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل این دستوررالعمل نبود امکانات پرواربندی دام است، در حال حاضر دام از مرزهای استان وارد و به مدت 14 روز قرنطیه و  پس از قرنطیه مستقیما به کشتارگاه ارسال و ذبح و بسته‎بندی می‌شود.

حسینی با اشاره به ظرفیت کشتارگاه صنعتی استان گفت: سیستان و بلوچستان دارای واحدهای صنعتی مجهز به سیستم‌های به روز است که در دوسال اخیر بدلیل نبود فعالیت‌های پرواربندی حداقل فعالیت را داشته‌اند.

وی ادامه داد: واردات دام از مرزهای استان و به ویژه افغانستان رونق اقتصادی برای مردم در پی خواهد داشت وباعث ماندگاری آنها در منطقه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان به اهداف ذاتی این اداره کل که ارتقا سطح بهداشتی، پیشگیری و کنترل خاص و واگیرهای دامی است اشاره کرد و یادآور شد: بیماری تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان و غیره مهم‌ترین بیماری‌های واگیردار منطقه هستند که با تمهیدات انجام شده در سال جاری گزارشی از این بیماری‌های اعلام نشده است.

 

نظر شما
ادامه