کد خبر: ۱۴۷۶۱

حکیم مهر - دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور و حبیب الله حقیقی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دیداری بر گسترش همکاری های دوجانبه در راستای کنترل قاچاق دام و فرآورده های خام دامی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست بخشنامه ها و دستورالعمل های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص جلوگیری از قاچاق دام از جمله بخشنامه ممنوعیت خروج دام به استان های مرزی، ایجاد قرنطینه در مبادی ورودی استان های مرزی، هویت دار کردن دامهای انتقالی در سطح کشور و تشخیص دام بومی و غیربومی مورد توجه قرار گرفت.

دکتر سید محسن دستور با تاکید بر همکاری های میان سازمان دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق، به خواسته های سازمان دامپزشکی در راستای جلوگیری جدی از پدیده قاجاق دام و فرآودر های خام دامی در مرزهای کشور پرداخت و ضمن اشاره به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی آن، از عزم راسخ و تلاش این سازمان برای حل این معضل که به واقع از تهدیدات جدی بهداشتی برای جمعیت دامی و جامعه انسانی تلقی می شود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، ممنوعیت خروج دام از استان های مرزی، ایجاد قرنطینه در مبادی ورودی استان های مرزی، هویت دار کردن دامهای انتقالی در سطح کشور، تشخیص دام بومی و غیربومی، ساماندهی میادین دام، همکاری با وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور، برگزاری کلاس های دوره ای در استان ها و ارتباط و اتصال شبکه یکپارچه قرنطینه به سامانه ستاد مبارزه با قاچاق از جمله بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در خصوص جلوگیری از قاچاق دام است.

علاوه بر این، ساماندهی میادین دام، شروع عملیات ردیابی و هویت دار کردن دام و فرآورد های دامی ارسالی به کشتارگاه و مراکز تولید و عرضه از دیگر مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که سازمان دامپزشکی کشور به عنوان عضو اصلی ستاد مبارزه با قاچاق دام مسوولیت اجرای آن را به عهده دارد.

بر اساس این گزارش، دکتر سید محسن دستور در این نشست ضمن آرزوی توفیق برای حبیب الله حقیقی، انتصاب وی به عنوان رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا را تبریک گفت.

 

نظر شما
ادامه