کد خبر: ۱۵۱۵۱

فرماندار شهرستان پردیس در ارتباط با مسمومیت شهروندان به دلیل استفاده از آب آلوده گفت : شهروندان پردیس بدون هیچ نگرانی بدانند که شیوع وبا صحت ندارد.

 

 

مسمومیت تعداد زیادی از اهالی شهر پردیس به دلیل مصرف آب آشامیدنی باعث نگرانی مردم شهر شد و مسوولان شایعه وبا در شهر را تکذیب کردند.

نیمه شب سه شنبه جمع کثیری از اهالی شهر پردیس به دلیل مسمومیت به مراکز درمانی شهر پردیس و جاجرود مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

مهدی مهاجر فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه بازدید از بیمارستان شفای پردیس، به آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان شهر پردیس و بخش جاجرود اشاره کرد و گفت : موضوع از سوی کارشناسان در حال بررسی است تا علل اصلی مسمومیت مردم پردیس مشخص شود.

وی افزود: به علت کثرت بیماران و گستردگی آن، کمیته بحران شهرستان پردیس تشکیل شده و با هماهنگی میان مدیران، روسای ادارت، درمانگاه‏ها و بیمارستان‏های خصوصی و دولتی شهرستان، این مسمومیت هم اینک تحت کنترل و رو به کاهش است.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مشکل اصلی به صورت قطعی مشخص نیست و نمی‏توان با قاطعیت گفت که چرا بیش از یک هزار نفر از شهروندان پردیسی دچار این مسمومیت شده‏اند.

مهاجر بیان کرد: کارشناسان و مسوولان از نخستین لحظه اطلاع از بیماری در حال بررسی موضوع هستند.

وی در ارتباط با سرایت فاضلاب به آب شرب شهرستان پردیس و شکستگی لوله اصلی انتقال آب شرب در فاز سه گفت: اینکه بگوییم دلیل اصلی بروز این بیماری شکستگی لوله انتقال آب بوده هنوز مشخص نیست.

مهاجر ادامه داد: با بررسی های انجام شده به زودی دلیل اصلی آلودگی در آزمایشگاه ملی پس از کشت نمونه ها مشخص و به مردم شریف منطقه اطلاع رسانی خواهد شد، لذا شهروندان پردیس آرامش کامل داشته باشند.

مسوول مرکز بهداشت و درمان پردیس در این باره گفت : منشاء مسمومیت در برخی اهالی شهر پردیس با توجه به اظهارات مسوولان آبفای شرق استان تهران در تکذیب هرگونه آلودگی آب، فعلا ناشناخته است.

دکتر ˈزهرا جودی نعمتیˈ افزود: علل مسمومیت برخی اهالی پردیس همچنان در حال بررسی است.

وی به اهالی شهر پردیس هشدار داد: قبل از مصرف آب آشامیدنی حتما آن را بجوشانند و سپس استفاده کنند.

این مسوول با اشاره به علائم این نوع از مسمومیت خاطرنشان کرد: اسهال، استفراغ، دل درد و تا حدی تب از جمله نشانه های این مسمومیت است.

معاون بهره برداری آبفای شرق استان تهران نیز در این باره به خبرنگاران گفت: با بروز برخی مسائل، این شایعه پیش آمده بود که آب پردیس با مشکلی مواجه است، اما با بررسی های به عمل آمده این مساله از سوی مجموعه آبفای شرق تکذیب می شود.

عباسعلی جوادی ادامه داد: آب شرب شرق استان تهران شامل شهرهای پردیس، بومهن و رودهن از یک مخزن تأمین می شود، از این رو بروز هرگونه مشکل و بیماری احتمالی باید برای مردم هر سه شهر روی دهد.

این مسوول اضافه کرد: به هر ترتیب شرکت آبفای شرق استان تهران به دلیل اهمیت سلامت شهروندان، آب شرب مورد استفاده را به صورت مستمر مورد آزمایش قرار می دهد تا خدای ناکرده مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

 

نظر شما
ادامه