کد خبر: ۱۵۱۹۸

مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ماهی تازه را تنها ۴۸ ساعت می‌توان در یخچال نگهداری کرد.

پگاه رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ویژگی‌های ماهی سالم و نکاتی که افراد باید هنگام خرید ماهی به آن توجه کنند، اظهارداشت: ماهی سالم دارای پوست و فلس درخشان و شفاف است و به عبارتی گفته می‌شود که جلای فلزی دارد.وی خاطرنشان کرد: با شروع فساد و گندیدگی ماهی، رنگ بدن آن کدر و تقریبا قهوه‌ای می‌شود.

به گفته مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ماهی تازه فلس‌ها محکم به بدن ماهی چسبیده است، اما در ماهی فاسد فلس‌ها به راحتی از بدن ماهی جدا می‌شود.رستمی با بیان اینکه گوشت ماهی تازه محکم و سفت است، یادآوری کرد: زمانی که انگشت را در گوشت ماهی سالم فرو کنیم جای فرورفتگی به سرعت پر می‌شود، اما در ماهی فاسد جای انگشت روی بدن ماهی فرو رفته خواهد ماند.

وی ادامه‌داد: در ماهی گندیده گوشت به راحتی از استخوان جدا می‌شود.مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه چشمان برجسته، براق و محدب را از ویژگی‌های ماهی تازه عنوان کرد و افزود: در ماهی فاسد چشم‌ها فرورفته، کدر و چروکیده می‌شود.

رستمی رنگ آبشش را نیز از دیگر مواردی دانست که باید در زمان خرید ماهی به آن توجه شود و اضافه‌کرد: آبشش ماهی تازه قرمز یا صورتی است، اما در ماهی گندیده رنگ آبشش به قهوه‌ای و خاکستری متمایل است.وی تصریح‌کرد: ماهی تازه را تنها ۴۸ ساعت و آن هم در دمای چهار درجه در یخچال می‌توان نگهداری کرد.

مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه معتقد است، ماهی منجمد را می‌توان تا یک‌ماه در دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیرصفر نگهداری کرد.

 

 

 

برچسب ها: خرید ماهی، نکات،
نظر شما
ادامه