کد خبر: ۱۶۰۲۲
isna (6 of 12)-11.jpg

ملی‌پوش سوارکاری از قرنطینه 63 روزه اسبهایشان پس از مسابقات بین المللی آذربایجان به شدت انتقاد کرد.

مازیار جمشید خانی درگفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با انتقاد از مسئولان سازمان دامپزشکی نسبت به قرنطینه 63 روزه، 6 اسب سوارکاران ایران که در مسابقات بین‌المللی آذربایجان شرکت کرده بودند اظهار کرد: متاسفانه تنها به دلیل ضعف قانون و بی‌اهمیتی مسئولان، این اسب‌ها که جزو بهترین‌ها در ایران هستند بدون هیچ دلیل قانع کننده ای در مدت طولانی درون قرنطینه حبس بودند و اکنون پس از آزادی دیگر نایی برای راه رفتن هم ندارند!

ملی پوش سواری کاری ایران افزود: مسئولان دامپزشکی در حالی در جواب انتقادهای ما قانون را به رخمان می‌کشیدند که به هیچ وجه اینگونه نبود و تنها می‌خواستند برای فدراسیون سوار کاری قدرتنمایی کنند و بگویندکه ما هر کاری که بخواهیم می‌توانیم انجام دهیم. این اسب‌ها باید تنها در یک دوره 21 روزه در قرنطینه می‌ماندند و حداکثر تا روز دهم دکتر می‌آمد و تست‌های مربوطه را از این اسب‌ها می‌گرفت در حالیکه درست در روز بیست و یکم یک دکتر به محل قرنطینه آمد و با گرفتن تست‌های کاملا منسوخ شده تشخیص داد این اسب‌ها بیمار هستند و باید در قرنطینه بمانند.

وی خاطر نشان کرد:‌ در حالیکه ما به این قضیه اعتراض داشتیم سازمان دامپزشکی هیچ پزشک دیگری را برای گرفتن تست مجدد به قرنطینه نفرستاد. آیا بهترین اسب‌های این مملکت ارزش این را نداشتند که مسئولان دامپزشکی یک پزشک دیگر را برای تست گرفتن از اسب ها بفرستند؟‌ ما که خودمان همه هزینه‌های سفر به آذربایجان را داده‌ بودیم، آیا ارزش نداشت. آیا نباید برای تست بیماری مشمشه از اسب‌ها خون بگیرند و از انجام تست‌هایی که ارزان است و دیگر در دنیا منسوخ شده و برای اسب‌ها نیز ضرر زیادی دارد جلوگیری کنند؟ در حالیکه گرفتن تست خون نزدیک پانصد هزار تومان هزینه دارد و ما خود حاضر بودیم آن را پرداخت کنیم!

 

نظر شما
ادامه