کد خبر: ۱۶۶۲۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
«دکتر حسن ویشته» به عنوان مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی، «دکتر عباس عباسی» به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی و «دکتر صمد یگانه» به عنوان مدیر پدافند غیر عامل منصوب شدند ...
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور،‌ دکتر مهدی خلج در حکمی دکتر حسن ویشته را به عنوان مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی منصوب کرد.

دکتر ویشته دارای سوابق مدیریتی از قبیل مسئول کلینیک طیور و آزمایشگاه دامپزشکی شهرستان گرمسار، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار، رئیس گروه نظارت بر بهداشت فرآورده های دامی، معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی، رئیس گروه واردات دارو و واکسن (دفتر دارو و درمان)، رئیس گروه درمانگاهها و آزمایشگاهها، رئیس گروه بررسی بیماریهای طیور در دفتر مبارزه با بیماریهای دامی، مدیر آموزش و ترویج دفتر بررسی و مبارزه با بیماریهای دامی با حفظ سمت رئیس گروه بررسی بیماریهای طیور، معاون دفتر مبارزه و بررسی و آموزش سازمان، مدیر کل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاهها، و معاون تشخیص ودرمان می باشد.
در حکم انتصاب دکتر ویشته آمده است: "اعمال ضوابط قرنطینه ای، از ارکان برنامه های کنترلی، پیشگیری بر علیه عوامل متعدد بیماریزای بومی و اگزوتیک و حفظ سرمایه عظیم دامی اعم از دام، طیور و آبزیان کشور محسوب می گردد. استقرار کشور در یکی از پُر خطرترین مناطق شیوع و بروز بیماریها نیز این اهمیت را مضاعف می سازد. همچنین رعایت مقررات بهداشتی بعنوان تنها معیار الزام آور در تبادلات تجاری بین کشورها و وظیفه مندی سازمان دامپزشکی کشور بعنوان «مرجع صلاحیتدار و نهاد مورد اعتماد» نزد مراجع ذیربط بین المللی، اهمیت وظایف آن دفتر را بیش از پیش آشکار می سازد. انتظار می رود جنابعالی با همکاری و همدلی همکاران آن دفتر و دیگر قابلیت ها و ظرفیت های موجود و با برنامه ریزی مناسب و منطبق با تجارت بین الملل در روانی و تسهیل امور سرمایه گذاران و تجار مرتبط اقدامی موثر بعمل آورید".
 
دکتر خلج همچنین در حکمی دیگر، دکتر عباس عباسی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی منصوب کرد.

دکتر عباسی پیش از این به عنوان مدیر کل استان بوشهر، مدیر کل آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل استان کرمانشاه، معاون اداری مالی سازمان نظام دامپزشکی، مدیر امور استانهای سازمان دامپزشکی کشور، مدیر درمانگاهها و آزمایشگاههای سازمان، و مدیر گروه اماکن دامی و عمومی سازمان دامپزشکی کشور مشغول فعالیت بوده است.
در حکم انتصاب دکتر عباسی آمده است: "اهمیت بارز این بخش از فعالیت های سازمان، یعنی تولید فرآورده های خام دامی سالم که یکی از اجزاء غذای سالم بعنوان رکن سلامتی انسان می باشد، ایجاب می نماید که جنابعالی با تدبیر لازم و استفاده از همه ظرفیت های کشور و ضوابط مراجع بین المللی ذیربط در تدوین دستورالعمل ها و آئین کار منطبق با واقعیات کشور تلاش همه جانبه معمول دارید. پایش مستمر مخاطرات بهداشتی در فرآورده های دامی و نهاده های مورد مصرف و مداخله مؤثر در اصلاح و تکامل روند و اعمال نظارت بهداشتی بر همه حلقه ها از مزرعه تا عرضه نیز از وظایف مهمی است که انشاءاله مورد توجه جدی و مستمر خواهد بود".

رییس سازمان دامپزشکی کشور در حکم جداگانه ای، دکتر صمد یگانه را که پیش از این تصدی 
پست مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان را به عهده داشته و فعالیت به عنوان مدیر کل حوزه ریاست سازمان و رئیس هسته تدوین و مقررات را در کارنامه کاری خود دارد را به عنوان مدیر پدافند غیر عامل منصوب کرد.

در حکم دکتر یگانه آمده است: "امید است با الطاف الهی در انجام وظایف قانونی آن مدیریت از جمله آمادگی و مقابله با تهدیدات زیستی بمنظور کاهش آسیب پذیری زیر بخش دام، طیور و آبزیان در برابر مخاطرات و تهدیدات بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی با بهره مندی از ظرفیت و توانمندی همکاران محترم و نجام سایر امور محوله و رعایت اصل اعتدال گرایی منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در خدمت به  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
0
یگانه و مشکات مردانی بری تمام فصول دامپزشکی....مبارکه!
ناظر
|
-
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
واقعاً تا بازنشستگي مشكوه و يگانه بايد سر پست باشند . عجب اين دو خستگي ناپذيرند !!!!!!
ناظر بي طرف
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
آقاي رئيس
با اين روش به زودي ............. خواهيد شد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
............................ آقای رییس اردبیل استان صنعتی نیست بخاطر وضعیت کوهستانی بغیر از منطقه مغان بقیه مناطق شغل اصلی مردم دامداریه. اقای رییس اگر دامپزشکی اردبیل درست انجام وظیفه کنه بشدت می تونه روی وضع زندگی مردم تاثیرگذار باشه .........................................
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
بسمه تعالی.
با توجه به اینکه تعدادی از مخاطبین محترم حکیم مهر، اقدام به درج نظرات بعضاً توهین آمیز در خصوص انتصابات اخیر در سازمان دامپزشکی کشور نموده اند، این سایت از درج این نظرات معذور است. بدیهی است که نظرات بینندگان محترم این سایت در صورتی که فاقد عبارات توهین آمیز به اشخاص باشد، همچون رویه سابق در ذیل خبر درج خواهد شد.
صادق حقگو
|
-
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
سلام-آقایان دکتر یگانه و دکتر مشکات هیچ موقع این شاخه و آن شاخه نرفتندو همیشه و با متانت و تعصب در سازمان ماندند و با کرامت و الگوهای اخلاقی خدمت کرده و می کنند-آرزوی سلامتی برای آنها
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
برای دوست یزرگوارم جناب آقای دکتر ویشته آرزوی موفقیت روزافزون دارم....این انتخاب در واقع یکی از بهترین و درست ترین انتخابهای ریاست محترم سازمان دامپزشکی است چرا که بنده از نزدیک با آقای دکتر ویشته کار کرده و به سلامت کاری ؛ تعهد و کارآیی ایشان اعتقاد کامل دارم.
دامپزشک بخش دولتی از استان اردبیل
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
آقای حقگو در مورد آقای دکتر یگانه کاملا با شما موافقم و تمامی صفاتی که برشمرده اید برازنده ایشان است ولی در خصوص دکتر مشکات با توجه به اینکه در دفتر بررسی و مبارزه سابق با ایشان همکار بودم با عرض معذرت با جناب ناظر 100% موافقم
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
0
0
امیدوارم با انتصاب دکتر ویشته ، دفتر قرنطینه سر و سامانی بگیرد. کار سختی یش رو دارند. ارزوی موفقیت دارم.
غلامی
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
0
سلام
من با انتصاب دکتر عباسی موافق نیستم چون ....................................................
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
0
0
هر سه نفر این بزرگواران افرادی قابل احترام هستند. اما نحوه انتصاب سازمان دامپزشکی از زمانی که بنده به عنوان دانشجو وارد این صنف شده ام تا کنون، بسیار جالب بوده است، نه تخصص فرد در این انتصابات مطرح است و نه سوابق خدمتی. شخصی یک روز مریر کل آبزیان است و فردا صبح مدیر کل بیماری های طیور می شود. روز بعدش مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی را به سمت مدیر کل مبارزه با بیماری های دام منصوب می کنند. یک شب می خوابی و می بینی، معاون بهداشت و پیشگیری، معاون درمان شده است و کلا در سازمان دامپزشکی نحوه انتصابات، آدم را یاد خاصیت ((جا به جایی و شرکت پذیری)) در حسابان می اندازد!! تصور بنده این بود که جناب دکتر خلج که خود یک دامپزشک متخصص هستند به این نکته مهم دقت کنند، اما ظاهرا باز هم در بر همان پاشنه، می چرخد.
باقی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
آقای خلج فقط به فکر سازمان وتهرانت نباش به استانها هم توجه کن تاکی ما افراد های بی ...........ای مانند ............ها راتحمل کنیم؟
نظر شما
ادامه