کد خبر: ۱۶۸۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
با دریده شدن یک کودک ۴ ساله توسط گرگ در شهر زرین آباد(بزینه رود) از توابع شهرستان خدابنده در استان زنجان تعداد کودکان دریده شده توسط گرگ در این منطقه به ۶ نفر رسید.

به گزارش مهر، این کودک ۴ ساله شامگاه جمعه در مسیر مغازه خواربار فروشی به منزل توسط گرگ ربوده و به قسمتی دیگر از شهر منتقل شده بود که پس از ساعت ها جستجو توسط والدین کودک جسد کودک که توسط گرگ خفه شده بود پیدا شد. به گفته شاهدان ، این حادثه زمانی اتفاق افتاده که گرگ تنها 200 متر با خیابان اصلی شهر "بزینه رود" فاصله داشته است . گرگ پس از حمله به کودک 4 ساله او را به باغی در اطراف شهر بزینه رود برده و خانواده کودک پس از 3 ساعت جسد او را یافتند.

فرماندار شهرستان خدابنده در گفتگویی با تائید این خبر به سابقه چندین ساله دریده شدن کودکان توسط گرگ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سال ۸۸ به این طرف چندین مورد دریده شدن کودکان توسط گرگ در این شهرستان اتفاق افتاده و به رغم اقدامات صورت گرفته هنوز این مشکل حل نشده است.

باب الله فتحی افزود: به دلیل عبور رودخانه از وسط شهر زرین رود و روئیدن درخت و همچنین نیزاری شدن مسیر و رودخانه این محدوده به محل مناسب برای پنهان شدن و همچنین زاد و ولد گرگ ها تبدیل شده است که این امر مشکلات گسترده برای شهروندان ایجاد کرده است.
 
فرماندار شهرستان خدابنده گفت: اولویت ما آگاهسازی اهالی منطقه برای حفاظت ازکودکان و بهره گیری از نیروهای حفاظت محیط زیست در این منطقه است تا اهالی خودشان با حملات احتمالی گرگها مقابله نکنند.

وی از استقرار شکارچیان در این محدوده برای معدودم سازی گرگها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به امن سازی و پاک سازی محدوده رودخانه از گرگها اقدام شود. فتحی افزود: اولویت ما آگاهسازی اهالی منطقه برای حفاظت ازکودکان و بهره گیری از نیروهای حفاظت محیط زیست در این منطقه است تا اهالی خودشان با حملات احتمالی گرگها مقابله نکنند.

همچنین محمدرضا زنگنه عضو سابق شورای شهر زرین رود در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه تاکنون شش کودک که آخرین این مورد آن تیرماه سال ۹۰ بود توسط گرگ دریده شده اند. زنگنه با بیان اینکه این حادثه ساعت ۹ شامگاه جمعه رخ داده است افزود: طی این مدت با استقرار محیط بانها نسبت به معدوم سازی گرگ ها اقدام شده ولی این امر نیز هنوز جوابگو نبوده و متاسفانه شاهد دریده شدن کودکان توسط گرگها هستیم.
 
مدیرکل محیط زیست استان زنجان هم گفت : به لحاظ محیط زیستی گرگها به علت نیافتن طعمه های اصلی خود نظیر خرگوش به کودکان زیر 5 سال حمله می کنند که این موارد فقط در خدابنده اتفاق می افتد .

مهدویانی افزود : ما برای خانواده های قربانیان گرگ متاسفیم و در حد توان سعی می کنیم دیه و مسائل مالی را از طریق منابع مالی محیط زیست تامین کنیم .
 
 
برچسب ها: زنجان، کودک، گرگ،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیگدلی
|
-
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
0
این مسئله و اینکه گرگ در طی سه سال اخیر جان 8 کودک را گرفته واقعا بی مسئو لیتی مسئولان و عدم توجه به این مسئله را می رساند که جان افراد اینگونه در خطر افتاد و اکثر این گرگها از طرف محیط زیست رها شده دارای پلاک هستند تا قبل از این ایگونه موار سابقه نداشته واقعا تاسف بر مسئولین استان که میز ریاست چن ر.زه را بر وظیفه انسانی خود ترجیح می دهند این مسئولین بی مسئولیت هم نزد مردم در این دنیا و هم در آخرت جواب پس خواهند داد . آقای استاندار اگر فرزند خودت بود آیا وضع ایگونه بود ؟...
محمد
|
-
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
0
مدیرکل محیط زیست : تقصیر مردم نیست اولا شهرداری باید زباله را دفع کند ثانیا تو این منطقه اصلا شکاری صورت نمی گیرزد اگه شکارچی بود که اول گرگها را می زدند ودیگه دست به دامن مسئولین نمی شدند
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
0
اگه بری پیگیر قضیه بشی در نهایت موضوع به این ختم میشه که : مسئولین و دولتمردان مقصر نیستن و مقصر اصلی خود مردم هستن !!!!!!! مسئولین فقط مشغول خدمتگذاری هستن این مردم هستن که قدر امنیت و نعمات رو نمیدونن
نظر شما
ادامه