کد خبر: ۱۶۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
مهدی رضایی مدیر حوزه یک عملیات آتش نشانی  گفت :در پی تماس ساکنان کوی دانشگاه فردوسی مشهد با سامانه 125مبنی بر مشاهده حیوان ناشناخته ای در محوطه حیاط یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه و با توجه به حساسیت موضوع ستاد فرماندهی عملیات آتش نشانی مشهد بلافاصله گروه نجات ویژه ایستگاه شماره 25 را به محل حادثه اعزام میکند. .

مهدی رضایی افزود: نجاتگران با حضور در محل مشاهده می کنند، یک بزمجه به طول یک متر و قد 10 سانتی متر در حال جست وخیز در محوطه حیاط یکی از خوابگاه ها است که امدادگران بارعایت نکات ایمنی و حفاظتی و با استفاده از تور صید حیوانات موفق به زنده گیری این حیوان شدند.

مدیر حوزه یک عملیات آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: با شروع فصل گرما، بعضی از حیوانات برای دستیابی به آب و غذا وارد محیط های شهری می شوند و با توجه به اینکه قسمتی از کوی دانشگاه فردوسی مشهد شبهه بیابانی است ، این حیوان توانسته از طریق نواحی کوهستانی جنوب مشهد به این منطقه وارد شود. شایان ذکر است این جادثه تلفات جانی نداشته است .

گفتنی است بزمجه مار جزو خانواده خزندگان است. بزمجه در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، زمین‌ های ماسه‌ ای با سطوح ناهموار، خاکهای رسی و در دامنه کوهها زیست می کند و از پستانداران کوچک، پرندگان، تخم پرندگان و خزندگان، عقرب‌ها، حشرات بزرگ و وزغ‌ها تغذیه می‌کند.




















انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
keihani
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
1
ba salam
mamnoon az inke in mojoode ziba ro zende gereftid
khaste nabashid
نظر شما
ادامه