کد خبر: ۱۷۴۴۶

دکتر معماریان در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: حیواناتی که درسطح شهر مشاهده می‌شوند و توسط آتش‌نشانان به پردیسان منتقل می شوند باید به درستی منتقل شوند چرا که خیلی مواقع آن گونه جانوری برای ما و حیات وحش کشور مهم است.

وی ادامه داد: اگر روش گرفتن و انتقال درست نباشد ممکن است حیوان آسیب‌های زیادی را متحمل شود و گاهی اوقات دیگر قابل برگشت به طبیعت نیستند.

وی با اشاره به آموزش آتش نشانان اظهار داشت: با آموزش‌های عملی و تئوری به آتش نشانان نشان می دهیم که چگونه با حیوانات برخورد کنند تا کمترین آسیب به حیوان و جامعه محلی وارد شود و بتوانیم حیوانی را داشته باشیم که قابلیت برگشت به طبیعت را داشته باشد.

دکتر معماریان با بیان 2 نکته اصلی که آتش نشانان باید رعایت کنند ادامه داد: آتش نشان ابتدا باید مسئولیت پذیر باشد و بداند که این حیوان بسیار با ارزش است و باید تا حدامکان سالم به پردیسان برسد تا بتوان بیشترین کار را برایش انجام داد و دوم اینکه نترسد، چرا که باعث می شود استرس کمتری به حیوان وارد شود و راحت تر می شود آن را منتقل کرد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات بستن نادرست وانتقال درهوای گرم باعث مرگ  حیوان می شود، امیدواریم با این دوره‌های آموزشی که برگزار می کنیم دیگر شاهد مرگ حیات وحش نباشیم.

دامپزشک پردیسان با اشاره به بیشترین خطای آتش نشانان در برخورد با حیوانات گفت: گاهی اوقات برخی ازآتش نشانان هنگامی که یک پرنده وحشی را می‌گرفتند در اقدامی کاملاً غلط بالهای این حیوان را باز کرده و با آن عکس می‌اندازند، که این حرکت بیشترین آسیب را به پرندگان وارد کرده و باعث شکستگی بال آنها می شود و امکان دارد دیگر نتوانند به طبیعت برگردند.

معماریان در پایان با اشاره به اینکه حیوان خانگی تعریف خاص خود را دارد و حیات وحش به هیچ عنوان حیوان خانگی نیست خاطر نشان کرد: خرید حیوانات از شکارچی تنها باعث می شود تا فرد خاطی با انگیزه بیشتری حیوان را شکار کند آگاه باشید که حتی به منظور دلسوزی هم از خریداری حیات وحش خودداری کنید.

 

نظر شما
ادامه