کد خبر: ۱۷۶۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در سال های 1391 و 1392 دو آزمون سنجش میزان فلزات سنگین (سرب و کادمیوم) از میان نمونه های تصادفی انتخاب شده از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور سراسر کشور انجام شده است که در نتیجه آن، هیچ یک از نمونه های مورد آزمون از نظر میزان سرب و کادمیوم بالاتر از حد مجاز نبود.
در سال 1391 تعداد 623 نمونه مرغ از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور سراسر کشور به روش تصادفی نمونه برداری و در اختیار آزمایشگاه کنترل بهداشتی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی که به عنوان آزمایشگاه مرجع تخصصی فلزات سنگین در فرآورده های دامی انتخاب گردیده است، قرار داده شد.
بر اساس این گزارش، نتایج بررسی های انجام شده شاهد این بود که از نظر میزان سرب و کادمیوم، هیچ یک از نمونه های مورد آزمون بالاتر از حد مجاز نبود.
در سال 1392 نیز تعداد 623 نمونه مرغ از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور سراسر کشور به روش تصادفی نمونه برداری و در اختیار آزمایشگاه مرجع تخصصی فلزات سنگین در فرآورده های دامی قرار داده شد که بر اساس نتایج این آزمایش ها، هیچ یک از نمونه های مورد آزمون از نظر میزان سرب و کادمیوم بالاتر از حد مجاز نبود.
  

خبر مرتبط:

میزان سرب موجود در گوشت مرغ وارد شده به تهران 47 درصد بیش از حد مجاز است

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
به نظر شما آمار سال 91 و 92 مستند است؟
جریان 47% سرب چیه پس؟
آمار دروغ گذشته یا افشاگری امروز؟
چه کسی پاسخگوست؟
لطفا معرفی بفرمائید.
چون زندگی سالم و غذای بهداشتی که تبدیل به یک آرزو شده است ، حق طبیعی مردم ایران است.
دامپزشک کارشناس گوشت
|
-
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
0
0
جناب آقای همکار دامپزشک
با سلام. پاسخ سازمان دامپزشکی را به عنوان مرجع ذیصلاح باید قبول کنی. البته به نطر من جا دارد ، حال که شهرداری اعتراض دارد ، اقدام به نمونه برداری مجدد نمود چون شاید نمونه های اخذ شده توسط شهرداری جای تامل داشته باشد و در این صورت ضروری است تا این نمونه های خاص شناسایی شوند. در نهایت ، اقدامات سازمان دامپزشکی ، جای تشکر دارد.
نظر شما
ادامه