کد خبر: ۱۷۸۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

خبرگزاری فارس: هزینه 400 میلیون یورویی برای واردات مواد اولیه واکسن و داروهای دامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،دکتر مهدی خلج بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی مازندران که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی مازندران برگزار شد، با اشاره به اهمیت کارِ کارشناسی و ناشناخته ماندن دامپزشکی در کشور، اظهار داشت: یک مدیر باید در درجه نخست، یک کارشناس خوب باشد، باید فن‌محور، فن‌نگر و علم‌محور باشد، هر کدام از کارشناسان و مدیران باید یک سفیر و یک خبرنگار متحرک برای انتشار اهداف دامپزشکی در ابعاد مختلف به جامعه باشند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نگین جهادکشاورزی است و نقش سازنده آن باعث افزایش 25 درصدی ارزش اقتصادی در بخش کشاورزی کشور است، تصریح کرد: سال گذشته 47 میلیارد تومان ارزش اقتصادی دام، طیور و آبزیان کشور بوده که اگر نقش 25 درصدی سازمان دامپزشکی را در نظر بگیریم؛ 12 میلیارد تومان ره‌آورد سودرسانی آن در عرصه ملی بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر ناوگان حمل و نقل جوجه یک‌روزه در کشور اشاره و اذعان داشت: رهاورد این تغییر در سال، 500 میلیارد تومان است که تنها با کاهش یک‌درصد تلفات در کارخانجات و مراکز جوجه‌ریزی کشور، به دست می‌آید.

وی در ادامه گفت: دست‌اندرکاران این بخش نیز باید توجه داشته باشند که زمان نگهداری جوجه بیش از 40 روز نشود، زیرا هم میزان بهره‌وری آن بسیار کاهش یافته، هم هزینه‌های بیشتری را به مدیران صنایع تحمیل می‌کند و هم با افزایش چربی، کیفیت اصلی خود را از دست می‌دهد.

خلج در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سالانه 400 میلیون یورو فقط هزینه ورود مواد اولیه واکسن و دارو یا محصول نهایی را داریم، افزود: این در حالی است که ما 168 کارخانه و شرکت دارویی زیرمجموعه دامپزشکی نیز، داریم.

وی بار دیگر بر کمبود اعتبارات در سازمان دامپزشکی تاکید کرد و گفت: امکانات ما بسیار محدودتر از آن است که بتوانیم این حجم عظیم فعالیت‌ها را انجام دهیم، ضمن اینکه کار برای انجام، بسیار زیاد است.

خلج از به کارگیری "سیاست متواضع طلبکارانه" سخن به میان آورد و تصریح کرد: فعالیت در این سازمان شوخی‌بردار نیست، ما با سلامت مردم در ارتباط هستیم، باید خواسته‌های مردم را متواضعانه از مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری، طلب کنیم.

وی در پایان گفت: سازمان دامپزشکی کشور در معادلات تجاری جهان، تنها طبق مقررات و قوانین، عمل می‌کند و این بزرگترین سرمایه دامپزشکی است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
0
0
با سلام: مشك آن است كه خود ببويد نه آنكه عطار بگويد . اگر نگين وزارتخانه سازماني است كه يك بخشنامه اش در هر اداره كلي يك جور تفسير مي شود و بهيچ وجه در صدد اصلاح آن نيست واي بحال بقيه قسمت هاي انگشتر.
محمد مهدی
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
0
همکار گرامی چرا نقاط قوت را نگاه نمی کنی حالا گیرم که چند تفسیر از یک بخشنامه وجود داشته باشد چرا زحمات این همه کارشناس و دکتر را با یک اظهار نظر نا بجا مخدوش می کنید کاش می دانستم جنابعالی برای دامپزشکی چه کار کرده اید - همکار دامپزشک
نظر شما
ادامه