کد خبر: ۱۷۸۸۰
محمدرضا اسماعیلی، رئیس اتحادیه فرآورده‌های لبنی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شیرهای برگشتی کارخانه‌ها که در ایستگاه‌های جمع آوری شیر تحت عنوان فله‌ای یا سنتی به مردم فروخته می‌شود در کارخانه‌ها غیرقابل دریافت و عموما در ایستگاه‌های جمع آوری شیر به فروش می‌رسد.   
 
وی در ادامه افزود: پرونده شیرهای با طعم وایتکس نیز همچنان باز است و به آن‌ها رسیدگی می‌شود.   
 
اسماعیلی با اشاره به حضور دو نماینده از سازمان استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی بر کنترل کیفی شیر تصریح کرد: در مراحل پاستوریزیه کردن شیر اگر هرگونه افزودنی در مراحل تولید، پالایش و فیلتراسیون به این دستگاه‌ها اضافه شود، دستگاه‌های تولید با مشکل مواجه می‌شوند.   
 
رئیس اتحادیه فرآورده‌های لبنی با اشاره به تکمیل نبودن پرداخت مابه التفاوت ۳۰۰ میلیارد تومانی یارانه‌ها به برخی شهر‌ها اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون به برخی استان‌ها این مابه التفاوت پرداخت نشده است.   
 
اسماعیلی با بیان اینکه ۴۰ درصد افزایش قیمت شیر به بسته بندی آن باز می‌گردد، گفت: این مسائل جانبی برای هزینه شیر افزوده است.

وی در پایان یادآور شد: اضافه کردن روغن پالم به شیر باید با مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین سازمان استاندارد صورت می‌گیرد و اگر غیر از این باشد، با کارخانه متخلف برخورد می‌شود.
 
 
برچسب ها: شیر،
نظر شما
ادامه