کد خبر: ۱۸۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حسن رکنی معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: کشور در حال حاضر با انباشتگی تولید مرغ و تخم مرغ روبرو شده است که ما در حال تشکیل زنجیره‌های تولید و عرضه مانند کشور ترکیه هستیم تا بتوانیم مرغ و تخم مرغ باکیفیت به کشورهای خارجی صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 هزار نفر در واحدهای تولید تخم مرغ فعالیت می‌کنند افزود: با این حجم از افرادی که در این واحدها فعالیت می‌کنند و با توجه به پراکندگی واحدهای تولید تخم مرغ ما باید فضایی را فراهم کنیم که هر چه زودتر این محصولات به خارج از کشور صادر شود.

وی در خصوص صادرات مرغ و تخم مرغ به کشور روسیه تصریح کرد: این برنامه‌ریزی در جهت صادرات آغاز شده و ما پیگیر مشوق صادراتی 50 میلیارد تومانی دولت برای کمک به صندوق صنعت دام و طیور هستیم.

رکنی با اشاره به وضعیت تولید مرغ‌های گوشتی در کشور نیز گفت: ما در حال حاضر باید ذائقه مردم را نسبت به مرغ‌های گوشتی تغییر داده و به سمت مرغ‌های پروتئین‌دار با وزن و سن کمتر برسیم تا سلامت جامعه تامین شود.

وی در پایان یاد‌آور شد: با توجه به این که در سال‌های گذشته فقط بر میزان تولید مرغ و تخم مرغ در کشور تاکید شده است، در حال حاضر در اندیشه صادرات هستیم و این صادرات ضربه‌ای بر قیمت‌های دو محصول مرغ و تخم مرغ نخواهد زد.

 

 

برچسب ها: مرغ , تخم مرغ،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
0
خواب دیدی خیر باشه.
نظر شما
ادامه