کد خبر: ۱۹۰۱۸

اخطار: این گزارش حاوی تصاویر ناراحت کننده می باشد

 

 

 

 

 

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران نوشت:

روز ۲۶ شهریورماه سال جاری هنگامیکه یک خانواده خرم آبادی به منظور تفریح به روستای گل زرد واقع در محدوده رودخانه کاکارضا در اطراف خرم آباد رفته بودند مورد حمله یک گرگ خاکستری قرار می گیرند.

در این هنگام امیر عالیخانی جوان ۲۷ ساله که سرپرست خانواده بود با گرگ بالغ گلاویز شده و هر دو به درون رودخانه سقوط می کنند.

امیر عالیخانی و گرگ مدتی با یکدیگر گلاویز بوده و در جریان این حادثه گرگ به شدت مرد جوان را از ناحیه دستها و صورت مجروح کرده و در نهایت گرگ به آن سوی رودخانه رفته و فرار می کند.

کارشناس مسئول نظارت بر حیات وحش محیط زیست لرستان در این باره گفت: پس از این واقعه امیر عالیخانی به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی و مداوا قرار می گیرد اما شدت جراحات وارده به حدی است که صورت و بینی این جوان نیازمند چندین عمل حراحی پلاستیک و ترمیمی دیگر است.

بهرام رمضانی اظهار داشت: هزینه عمل جراحی و درمان های تکمیلی مورد نیاز بسیار سنگین بوده و متاسفانه امیر عالیخانی توان تامین و پرداخت آنرا ندارد.

 

رمضانی گفت: از مسئولین و جامعه پزشکی کشور تقاضا داریم در صورت امکان، این جوان خرم آبادی را در انجام مراحل درمانی و برخورداری از سلامتی و بازگرداندن چهره طبیعی به وی یاری نمایند.

کارشناس مسئول نظارت بر حیات وحش محیط زیست لرستان از مردم خواست از ورود بدون همراهی افراد بومی به عرصه های طبیعی که شناختی از آن ندارند و از ورود بدون هماهنگی به مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست خودداری نمایند.

کامران سپهوند کارشناس حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در مورد خسارت وارده به آقای امیر عالیخانی گفت: طبق قانون خسارت وارده به افرادی که از ناحیه جانوران وحشی مورد هجوم قرار گرفته و کلیه موارد ایمنی را رعایت نموده باشند از سوی سازمان حفاظت محیط زیست قابل جبران می باشد. البته این در صورتی است که آزاری از ناحیه فرد به جانور وارد نشده و یا احتمال گریز شخص از آن جانوران وحشی وجود نداشته باشد.

 

 

برچسب ها: گرگ، خرم آباد،
نظر شما
ادامه