کد خبر: ۱۹۰۵۹

قزوین

رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۱۷ نوع کیت الایزای تشخیص باقیمانده های دارویی و یک کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک در آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان ارزیابی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضایی در این باره اظهار داشت: این آزمایشگاه به لحاظ دامنه (Scope) کاری یکی از متنوع ترین و گسترده ترین آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور است که یکی از وظایف آن، آزمایشات مولکولی، میکروبی و شیمیایی با تکنیک‌های مختلف در ماتریکس‌های متفاوت (عمدتا" خوراک دام، فرآورده های خام دامی و همچنین دارو) است که از سال ۹۲ با بهره گیری از کارشناسان مجرب و روش های استاندارد، ارزیابی کیت های تشخیص و اندازه گیری باقیمانده های دارویی نیز به دامنه کاری این ازمایشگاه اضافه شد.

وی افزود: کیت های ارجاعی به این آزمایشگاه از طرف مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور عمدتا" متقاضی اخذ مجوز واردات به کشور هستند که پیش از صدور مجوزهای لازم، آزمایش‌های دقیقی به منظور ارزیابی کیفیت آنها در آزمایشگاه مرجع قزوین صورت می پذیرد.

رضایی تصریح کرد: تا کنون آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی قزوین، موفق به ارزیابی کمی و کیفی ۱۷ نوع مختلف کیت الایزای تشخیص باقیمانده های دارویی و یک کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک در فرآورده های خام دامی شده است.

وی یادآورشد: با توجه به استفاده بسیار گسترده کیت های الایزای باقیمانده های دارویی در برنامه های غربالگری کشوری- استانی و همچنین تاثیر گذاری نتایج حاصله بر تصمیم گیری ها، ارزیابی دقیق کمی و کیفی کیت های الایزا، به منظور اطلاع از صحت و دقت نتایج، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

نظر شما
ادامه