کد خبر: ۱۹۱۰۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: با استقرار ناظران روند نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاهها با دقت انجام می شود.

حجت الاسلام 'حمزه کلانتری' روز سه شنبه در گردهمایی ناظرین شرعی و بهداشتی کشتارگاههای استان سمنان افزود: در حال حاضر 900 ناظر شرعی در کشتارگاهها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از کشتارگاهها فاقد ناظر شرعی است، دلیل این امر را سنتی بودن و قرار داشتن برخی از کشتارگاهها با شمار کشتار محدود در برخی نقاط دور افتاده دانست و گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در نظر دارد امسال طبق قانون برای این مراکز نیز ناظر تعیین کند.

وی با بیان اینکه حتی مراکز فراوری و آبزیان نیز تحت نظارت ناظران قرار دارد اظهار داشت: در کشور 700 کشتارگاه فعال است.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی برای ناظران و ذابحین دام و طیور گفت: هر سال در دو نویت برای این افراد در استانها دوره های آموزشی برگزار می شود.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی نظارت بر ارائه غذای سالم و حلال را از وظایف این سازمان برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز در این گردهمایی از وجود 13 کشتارگاه در این استان خبر داد و گفت: در تمام این کشتارگاهها ناظران شرعی فعالیت دارند.

'محمد سعیدی' افزود: بر اساس دستورالعمل جدید ناظران شرعی از این پس در مراکز صید و فرآوری و نیز بسته بندی نیز مستقر و فعال می شوند.

وی تهیه غذای سالم و حلال را وظیفه دامپزشکی دانست و گفت: موارد مربوط به ذبح شرعی به طور کامل در استان سمنان رعایت می شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به آثار منفی استفاده از غذای حرام گفت: غذای حرام بر روی جسم و روح انسان تاثیر گذار است.

در این گردهمایی که ناظران شرعی و برخی از مسوولان کشتارگاههای استان سمنان حضور داشتند مسایل آموزشی و برنامه های تقویت نظارت ها بر کشتار شرعی دام و طیور ارائه شد.

در پایان بر اساس ارزیابی عملکرد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان سمنان، به ناظرین شرعی، مدیر کشتارگاه، ناظربهداشتی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه جهادکشاورزی شهرستان دامغان و ناظرین شرعی که بیشترین فعالیت نظارت شرعی در روز عید قربان، تاسوعا و عاشورا با اکیپ های ثابت و سیار داشتند، لوح تقدیر اهدا گردید.

 

 

نظر شما
ادامه