کد خبر: ۱۹۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

گزیده ای از گفت‌وگوی ایسنا با نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد، به شرح زیر است:

- با توجه به اینکه استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی اخیرا ممنوع شده و تولیدکنندگان نسبت به مشکلات و ضررهای مالی خود، رفع ممنوعیت را از سازمان استاندارد و وزارت بهداشت پیگیر هستند، آیا این ممنوعیت در آینده نیز ادامه خواهد داشت؟

اگر روش‌های تولید خمیر مرغ اصلاح شود، امکان استفاده آن در فرآورده‌های گوشتی خواهد بود اما هم اکنون استفاده از خمیر مرغ با ماهیت فعلی ممنوع است. چراکه خمیر مرغ ویژگی‌های خاصی دارد که اگر همین ویژگی‌ها تغییری نکند استفاده از آن در فرآورده‌های گوشتی مجاز نیست.

اگر وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی و سازمان استاندارد به تفاهمی برسند که روش‌های تولید خمیر مرغ اصلاح شود، امکان ساماندهی در استفاده از فرآورده‌های گوشتی خواهد بود. اما هم اکنون خمیر مرغ با ماهیت فعلی که سازمان ملی استاندارد آن را شناسایی کرده، مجاز به استفاده در فرآورده‌های گوشتی نیست.

نکته قابل توجه این است که برخلاف نظر وزارت بهداشت از سه سال پیش سازمان ملی استاندارد اعلام کرده بود که استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی به‌طور کلی ممنوع است.

پس از مذاکرات صورت گرفته در حال حاضر استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس و تمام فرآورده‌های گوشتی به‌طور کامل ممنوع اعلام شده و طی کنترل‌های صورت گرفته چندین واحد تولیدی کارشان متوقف شده که از جمله آن یک واحد در قم را می‌توان مثال زد و این مطلب که گفته می‌شود در کالاهایی که دارای نشان استاندارد هستند خمیر مایه یافت می‌شود می توان اعلام کرد که این موضوع از سمت ما کاملا منتفی است.

- با توجه به تخلفات صورت گرفته در زمینه استفاده از روغن پالم در فرآورده‌های لبنی و نگرانی‌های ایجاد شده از سوی مردم، آیا دیگر محصولاتی که به صورت غیر قانونی از روغن پالم استفاده می‌کردند، اکنون در بازار وجود ندارند و نظارت‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد؟

در خصوص روغن پالم طبق آخرین اعلام، از اول مهرماه لبنیات پالم‌دار از سطح کشور جمع‌آوری شدند و این قول را به مردم می‌دهیم که هیچ‌گونه نگرانی درباره‌ لبنیات نداشته باشند.

سازمان ملی استاندارد پیگیری‌های خوبی را در این راستا انجام داده است؛ به‌طوری که طی سه ماه اخیر 300 نمونه از بازار، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به‌طور کلی می‌توان این اطمینان را به مردم داد که از مصرف لبنیات هیچگونه نگرانی نداشته باشند چرا که سازمان استاندارد تمام هوش و حواس خود را در این امر معطوف کرده است.

از سوی دیگر طبق پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان ملی استاندارد، استفاده از روغن پالم در خمیر خامه‌ای نیز ممنوع شده است. مواردی که در خصوص استاندارد اجباری در نظر گرفته شده است از سوی سازمان ملی استاندارد به‌طور جد پیگیری می‌شود و هیچ گونه نگرانی در این مورد نباید وجود داشته باشد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسوول فنی وبهداشتی شرکت بسته بندی مرغ
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
0
0
به نظرشما سوسیسی که باقیمت کیلویی3000تومان فروخته میشه ورویش نوشته 40درصد گوشت قرمز ومهراستاندارد هم داره چطور واز چه موادی غیراز خمیرمرغ میتونه تولید شده باشه؟درحالی که قیمت گوشت منجمد هندی که درصنایع گوشتی مصرف میشه کیلویی 16000 تومنه!!! مثل سوسیسهای شرکت ......... که در کرج تولید میشه
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
0
0
راست میگه
نظر شما
ادامه