کد خبر: ۱۹۳۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
با توجه به مسبوق به سابقه بودن تمایل مهندسین دامپروری برای اشغال وظایف و فرصتهای شغلی دامپزشکان، هشیاری بیش از پیش مسئولین دامپزشکی برای جلوگیری از دست‌اندازی به حیطه دامپزشکی ضروری به نظر می‌رسد ...

 

حکیم مهر - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رییس جمهور در حکمی «مهندس احمد کبیری» را به عنوان رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

 

متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس احمد کبیری

در اجرای ماده (۱۲) قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی مصوب ۳/۴/۱۳۸۰ مجلس محترم شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد اعضای محترم شورای مرکزی آن سازمان، به موجب این حکم به عنوان «رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می شوید.
توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسالت دارم.

                                                                          حسن روحانی

 

مهندس احمد کبیری دارای مدرک مهندسی کشاورزی گرایش دامپروری بوده و سابقه تصدی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی را در کارنامه کاری خود دارد. وی دبیرکل اسبق بورس کالای کشاورزی و از بنیان‌گذاران اصلی بورس کالای کشاورزی در دوره قبل مدیریت مهندس محمود حجتی بوده است، اما در ادامه به‌دلیل عدم باور وزیران جهاد کشاورزی دولت‌های نهم و دهم، بورس کشاورزی منحل گردید و وی نیز طی این مدت در بخش خصوصی به فعالیت ادامه داده است.

لازم به ذکر است که از بدو تشکیل این سازمان تا کنون، این برای اولین بار است که یک مهندس دامپروری بر صندلی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی تکیه زده است و با توجه به اینکه تمایل مهندسین دامپروری برای اشغال وظایف و فرصتهای شغلی دامپزشکان مسبوق به سابقه است، لذا هشیاری بیش از پیش مسئولین دامپزشکی، بویژه سازمان نظام دامپزشکی برای جلوگیری از دست اندازی مهندسین دامپروری به حیطه دامپزشکی ضروری به نظر می رسد.

با توجه به اینکه اغلب معاونین سازمان نظام مهندسی کشاورزی دارای سابقه معاونت وزارت کشاورزی بوده و از نفوذ بالایی در وزارت جهاد کشاورزی برخوردارند، انتخاب هوشمندانه رئیس سازمان نظام دامپزشکی در انتصاب معاونین و مشاورین باتجربه و آشنا به قوانین (همانند آنچه که در انتخاب مشاور عالی سازمان در امور بهداشت، آموزش و توسعه دامپزشکی انجام شد) می تواند راهکار مناسبی برای مقابله با مداخلات غیرقانونی احتمالی و اجتناب از تضییع حقوق شاغلین صنف شریف دامپزشکی کشور باشد.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
0
0
گل بود به سبزه نيز اراسته شد، مطمئن هستم دراينده نزديك موفق تر از نظام دامپزشكي عمل مي كنند چون حمايت وزارت جهاد كشاورزي را بطور همه جانبه خواهند داشت.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
0
0
زمانيكه نظام پرستاري تشكيل شد آيا پزشكان ترسيدند؟! نظام پزشكي بقدري قوي است كه اجازه كوچكترين تخلفي به كسي نميدهد. اما اين نظام دامپزشكي ما فقط پول ميگيرد و .................... ........................ از هرچي پسوند دامپزشكي داره مثل دانشكده دامپزشكي، نظام دامپزشكي، سازمان دامپزشكي و...
كارشناس ارشد بخش دولتي
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
تشكلي كه همه امتيازات وتصديهاي مديريتي ومسئوليتهاي فني وبهداشتي اش براي دامپزشكان باشد، مطمئن باشيد 65 درصدي كه عضو آن هستند(فوق ديپلم ،ليسانس وفوق ليسانس دامپزشكي) ولي شاهد وضع كليه قوانين (چه در بخش خصوصي چه در بخش دولتي )به نفع 35 درصد اعضاء دامپزشك مي باشند، روزي با تجمع مانند پرستاران حق خود را خواهند گرفت.
وآنجاست كه مهندسين دامپرور بايد بر راس امور بنشينند تا افراد تمام موقعيتها را براي خود نبينند!!!
همکار
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
حالا تو مناصبی که در دست دامپزشکان هست چه گلی به سر خودشون و دیگران زدند که ادعای تسخیر همه جایگاهها را دارند؟
نظر شما
ادامه