کد خبر: ۱۹۳۲۴

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس٬ با انتقاد از وجود انحصار در بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی٬ گفت: دولت باید با جدی گرفتن بورس کالاهای کشاورزی به شفاف‌سازی قیمت‌ها و همچنین کوتاه کردن دست انحصارگران اقدام کند.

عباس رجائی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت٬ با انتقاد از وجود انحصار در بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی٬ گفت: متاسفانه انحصارهای موجود در حوزه دام و طیوربه ویژه جوجه یک روزه٬ واردات نهاده‌های دامی به مشکلات بسیاری برای مردم منجر شده است.

نماینده مردم اراک٬ کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: طبق قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی باید شرایط را به سمت و سویی ببریم که انحصار شکسته شده و تشکل‌های مربوطه که دارای شناسنامه هستند در این زمینه ها باید فعال تر شوند و بتوانند نتایج خوبی را به بار بیاورند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ گفت: در حال حاضر متاسفانه در تولید جوجه یک‌روزه می‌بینیم که یک شرکت خاص به صورت انحصاری بازار این محصول را در دست دارد و انحصار فشار چند برابری را به مشتریان وارد می کند.

وی ادامه داد: در بحث واردات نهاده‌های دامی در دست عده ای خاص قرار دارد که هر زمان بخواهند با افزایش قیمت به اهداف خود می رسند.

وی با انتقاد از اینکه در واردات بسیاری از اقلام کشاورزی انحصار دیده می‌شود٬ گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید برای شفاف‌سازی قیمت‌ها و کوتاه‌کردن دست انحصار و همچنین رقابتی کردن بازار راه حلی را در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: باید تمامی امور مربوط به تجارت٬ واردات و صادارات در حوزه‌های کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود.

وی با بیان اینکه به طور حتم وزارت جهاد کشاورزی باید ضد انحصار کار کرده و شرایط را برای ایجاد فضای رقابتی ایجاد کنند٬ افزود: فعال ترشدن بازار بورس محصولات و نهاده‌های کشاورزی از اقداماتی است که می‌تواند به از بین رفتن بازار انحصاری کمک کند.

رئیس کیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی٬ گفت: باید وزارت جهاد کشاورزی به سمت و سویی حرکت کند که تامین و عرضه محصولات و کالاهای کشاورزی از طریق بازار بورس صورت بگیرد تا هم شفاف‌سازی قیمت‌ها صورت بگیرد و هم رقابت بیشتری در عرضه تولید و واردات صورت بگیرد.

 

 

برچسب ها: جوجه یک روزه،
نظر شما
ادامه