کد خبر: ۱۹۶۵۸

گرگ ها در خلخال 20 راس گوسفند را دریدند.

به گزارش ایرنا، در اثر حمله چند قلاده گرگ گرسنه به گله گوسفندان در حال چرا در روستای بیرق از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال خسارت مالی سنگینی متوجه دامداران این روستا شد.

مریم داودی، دهیار این روستا گفت: حمله امروز گرگ های درنده به گله گوسفندان دومین حمله گرگ ها به گله گوسفندان در 20 روز گذشته در این روستا است که خسارات سنگینی را بر دامداران این روستا وارد کرده است.

وی افزود: گله گوسفندان با هدایت یک پیرمرد 80 ساله در مزارع حوالی روستا در حال چرا بودند که ناگهان از سمت دره مجاور چراگاه مورد حمله گرگ های درنده قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: در اثر این حمله گله گوسفندان در سطح وسیعی از چراگاه و منطقه کوهستانی مجاور روستا پراکنده شده و اهالی پس از ساعت ها تلاش برای جستجوی گوسفندان زنده رم کرده از حمله گرگ ها موفق به زنده یابی 20 راس از گوسفندان در اطراف روستا شدند.

وی افزود: در حمله گرگ ها 10 راس از گوسفندان دریده شده توسط گرگ ها از محل حمله دور شده و لاشه 10 راس دیگر نیز توسط اهالی روستا پیدا شد.

داودی اظهار کرد: در حمله قبلی گرگ ها به گله گوسفندان این روستا که 20 روز پیش اتفاق افتاد 50 راس از گوسفندان یک گله توسط گرگ ها دریده شده و تلف شدند.

وی با انتقاد از نحوه پرداخت حق بیمه گوسفندان تلف شده توسط بیمه احشام در خلخال گفت: دلیل عدم استقبال دامداران از بیمه احشام و استفاده از هزینه های جبران خسارات مالی بیمه در چنین مواقعی وجود اشکال در نحوه پرداخت هزینه بیمه از سوی شرکت های بیمه است.

دهیار روستای بیرق بیان کرد: هیچ یک از گوسفندان تلف شده در حمله قبلی و امروز گرگ ها بیمه نبوده و دامداران صاحب گوسفندان تلف شده به دلیل نبود حمایت از سوی هیج ارگانی خسارت مالی سنگینی را متحمل شده اند.

روستای بیرق از توابع بخش مرکزی با 250 خانوار در 35 کیلومتری خلخال واقع شده و بیشتر اهالی آن کشاورز و دامدار هستند.

شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

 

 

 

نظر شما
ادامه