کد خبر: ۱۹۷۳۲

صاحب یک قلاده گرگ در شهر زنجان به دلیل حذف این گونه جانوری از دامان طبیعت و ضرر و زیان وارده، بر اساس قانون منتظر جریمه و زندان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این گرگ از زمان تولگی به صورت غیرمجاز در منزل مسکونی این فرد متخلف نگهداری می شد که دیگر قادر به بازگشت به طبیعت نیست و به همین دلیل این متخلف علاوه بر پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به اداره کل حفاظت محیط زیست از جنبه عمومی جرم نیز به پرداخت مبلغ 15 تا 18 میلیون ریال جریمه نقدی و یا از سه ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد. 

محمدپور افزود: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر نگهداری غیرمجاز یک قلاده گرگ در منزل از سوی یک فرد متخلف در شهر زنجان، ماموران یگان حفاظت این اداره کل پس از اخذ مجوز قضایی به همراه ماموران انتظامی شهرستان زنجان به محل مورد نظر مراجعه و موفق به کشف این حیوان به اسارت درآمده شدند. 

وی یادآور شد: گرگ محبوس شده، بلافاصله از سوی ماموران به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان انتقال داده شد و پس از بررسی مشخص این حیوان به دلیل اینکه مدت ها از محبوس شدنش به دست انسان می گذرد دیگر قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارد و لذا باید به یکی از مکان های مورد تایید این سازمان انتقال و تا پایان عمر در آنجا نگهداری شود. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه نگهداری جانوران در محیط های غیرمتعارف موجب تهدید جوامع انسانی و نسل گونه جانوری می شود، گفت: نگهداری حیوانات وحشی در مناطق مسکونی با خطرات زیادی همراه است و انتظار می رود مردم در صورت مشاهده چنین مواردی بلافاصله محیط زیست را آگاه سازند تا اقدامات لازم قانونی در اسرع وقت انجام گیرد. 

«قربانعلی محمدپور» افزود: پرونده فرد متخلف به زودی تحویل مراجع قضایی خواهد شد.
 
 
برچسب ها: گرگ، زنجان،
نظر شما
ادامه