کد خبر: ۱۹۷۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی دامپزشکی با تاکید بر اینکه وجود وایتکس در شیر را تأیید نمی‌کنیم، گفت: روغن پالم توسط دستگاه‌های خاص در کارخانجات به شیر افزوده شده است.

دکتر عباس عباسی ظهر امروز در نشستی خبری در شبکه دامپزشکی مشهد گفت: سازمان دامپزشکی رسالت‌های مختلفی همچون تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی همانند آبزیان، طیور و خوراک دام و سلامت دام از طریق پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی را بر عهده دارد.


مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کشور امروز در مشهد گفت : وی افزود اگر همه مراحل تولید و حمل بهداشتی خمیر مرغ با نظارت و کنترل دامپزشکی صورت گیرد و دارای بسته بندی ، برچسب و تاریخ انقضا باشد از نظر بهداشتی سالم و قابل مصرف است اما اگر در محل های دیگر و به صورت غیر بهداشتی تولید شود مورد تایید نیست.


دکتر عباس عباسی افزود : چیزی که اکنون محل مناقشه است تولید خمیر مرغ از بقایای استخوان مرغ و خارج از نظارت های دامپزشکی و به صورت غیر بهداشتی است.
وی گفت : خمیر مرغ هم اکنون در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا تولید می شود.


مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه 1.2 درصد از طیور غیرقابل مصرف هستند، گفت: این میزان طیور در کشتارگاه‌ها و برخی از دام‌ها نیز بنا به دلایلی در کشتارگاه معدوم می‌شوند.

دکترعباسی در ارتباط با وجود وایتکس در شیر گفت: موضوع وجود وایتکس در شیر را چند سالی است که بررسی می‌کنیم اما تا به امروز چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم.

او گفت: با توجه به بوی وایتکس اگر این ماده به شیر اضافه شود، آن شیر دیگر قابل مصرف نیست، این موضوع چند سالی است که مطرح می‌شود اما من در همین جا اعلام می‌کنم که وجود وایتکس در شیر صحت ندارد.

دکترعباسی همچنین در ارتباط با شایعاتی مبنی بر اضافه‌شدن روغن پالم به شیر قبل از ورود به کارخانجات گفت: روغن پالم و شیر در حالت عادی نمی‌توانند با هم مخلوط شوند و برای انجام این کار دستگاه مخصوصی لازم است که آن دستگاه فقط در کارخانه وجود دارد و اضافه‌شدن روغن پالم به شیر در کارخانه صورت گرفته چون خارج از کارخانه این امکان وجود ندارد.

او گفت: در دامداری‌ها امکان اضافه شدن روغن پالم به شیر وجود ندارد، و در جهت جلوگیری از این اقدام سازمان غذا و دارو باید به موضوع ورود پیدا کند و این کار در حوزه سازمان دامپزشکی نیست.

دکترمجید روحانی‌نژاد، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 52 میلیون قطعه طیور و 1.2 میلیون رأس دام در استان ذبح شد و 56 تن انواع دام‌های مشکوک ضبط شده است.

او گفت: دو کارخانه تولید تخم مرغ آنتی‌بیوتیکی در استان فعالیت می‌کنند که تولید سالانه آنها بالغ بر هزار تن است و با توجه به زحمتی که تولیدکننده در این راستا متحمل می‌شود باید برای تولید این نوع از مرغ‌ها حمایت‌هایی صورت گیرد تا توجیه اقتصادی وجود داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاکی
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
شما اصولا چه چیزی رو تایید می کنید. اون از دفاع از خمیر مرغ توسط دامپزشک ها این هم از رد وجود وایتکس... بله هیچ بقالی نمیگه ماستش ترشه ...... خدا عاقبت ما رو یخیر کنه ............این نقطه چین ها رو هم گذاشتم بین حرفهام چون میخواستم یک چیزهایی بنویسم میدونستم سانسورش میکنید خودم سانسورش کردم تا به زحمت نیفتید.
مسئول فنی بهداشتی
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
خوشحالم که دکتر عباسی تایید نکردند(امیدوارم واقعا وایتکس توی شیر نباشه)
ولی دوست دارم بدونم آیا صرفا از نبود بوی وایتکس می شه فهمید شیر ها عاری از وایتکس هستند؟!
چرا که بعید میدونم اضافه کردن مقداری وایتکس به یک تانکر شیر تغیری در بو و طعم ایجاد کنه
پس استدلال ایشون را با احترام رد میکنم چون مثل اینه که در تاریکی شب بگیم مطمئنم که خورشید وجود نداره
خوشبين
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
شاكيان زيادند اما هيچ جاي نگراني نيست چرا كه سربازان گمنام بهداشت بر اوضاع كاملا مسلط هستند و تا حالا كسي نمرده و هيچ مرگ و ميري گزارش نشده است
شاکی
|
-
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
0
آقای خوشبین کسی نگفته که کسی قراره همین حالا بمیره. وجود وایتکس مرگ تدریجی رو به همراه داره و افزایش آمار سرطان در دهه های اخیر وجود اشکالاتی رو در تغذیه ثابت میکنه. امیدوارم منظورتون از سربازان گمنام افرادی نباشن که به علت بالا بودن بار میکروبی شیر به کارکنانشون سفارش میکنن توی شیر وایتکس بریزید تا بار میکروبی شیر پایین بیاد بعدش هم اون رو راهی ماست بندی ها می کنن تا مردم عزیزمون ماست با وایتکس غنی شده نوش جان بفرمایند. یک سری به ایستگاه های شیر بزنید آمار دستتون میاد شاید هم آمار دستتونه ولی منافع شخصی و سود و درآمد اجازه نمیده. به هر حال این ماستها رو عزیزانتون میخورن و دو روز دیگه , این مهمون ناخوانده یعنی سرطان عزیز شاید در خونه شما رو هم زد.
بی سواد
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
0
این حضرات ادارات و سازمان دامپزشکی رو اگه با پیشوند دکتر خطاب نکنید ، مرتکب گناه کبیره شدید.
اما ظاهرا این لفظ دکتر در حد یه لقبه و با توجه به اظهار نظر اقای دکتر عباسی که اگه وایتکس توی شیر باشه بو میده و ملت می فهمن واقعا به خودم امیدوار شدم .
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
سلام
وایتکس مربوط به دهه 70 و 80 بود و الان راست میگن و جمع شده و ...
@روغن پالم به واسطه مایع ظرفشویی و بدون تجهیزات در دامداریها اضافه میشه و بالای ده ساله که وجود داره و هیچ نیازی به تجهیزات نداره.
@وانتی های شیر جمع کنی هم که طرف قرارداد کارخانجات شیر هستند ، روغن مایع و روغن سرخ کردنی و مایع ظرفشویی را براحتی مخلوط کرده و به شیر اضافه میکنن
@خمیر مرغ هم که سالها بود از اسکلت مرغ تهیه میشد.
اگر جریان اینطور نبود چرا به ما ابلاغ نمیشد تا توقیف کنیم؟
نظر شما
ادامه