کد خبر: ۱۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سایت سازمان دامپزشکی کشور به نقل از مهر نوشت:

  معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات گوشت قرمز و مرغ از 6 کشور برزیل، اروگوئه، استرالیا، مغولستان، قرقیزستان و هندستان به کشو با رعایت شرایط بهداشتی صورت می گیرد.
(توضیح حکیم مهر : در حالی که پیش از این بارها دکتر نوروزی رئیس قبلی سازمان دامپزشکی از سوی خبرگزاری مهر معاون وزیر معرفی می شد و سازمان دامپزشکی هم علیرغم اطلاع هیچ واکنشی نشان نمی داد اینک به نظر می رسد نوبت دکتر دستور است که عنوان معاون وزیر را به خود ببیند. این در حالی است که سایت سازمان دامپزشکی کشور علیرغم اطلاع از عدم صحت کاربرد این عنوان همچنان به نقل این عنوان از خبرگزاری مهر و انتشار آن بر روی سایت رسمی خود اصرار می ورزد.)

دکتر سید محسن دستور در خصوص وضعیت واردات گوشت قرمز و مرغ به کشور گفت: واردات و ترخیص گوشت قرمز و مرغ از مبادی کشورهای مجاز پس ازاخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشورصورت می گیرد، به نحویکه در سال گذشته علاوه بر کشور برزیل واردات از کشورهای اروگوئه، مغولستان، استرالیا، قرقیزستان و هندوستان انجام شده است.
وی بیان کرد: وادرات گوشت قرمز و مرغ به طور معمول از کشورهایی صورت می گیرد که از لحاظ شرایط  بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته باشند، ضمن اینکه سلامتی دامها و محصولات تولیدی آنها نیزباید مورد تائید این سازمان قرار گیرد.
معاون وزیرجهاد کشاورزی اظهارداشت: تاکنون بیش از 63 تن گوشت گوساله بدون استخوان تازه، بیش از 89 هزار و 552 تن گوشت گوساله بدون استخوان منجمد و همچنین بیش از 2 هزار و 681 تن گوشت مرغ منجمد از کشور برزیل وارد شده است.
وی تصریح کرد: به منظور واردات گوشت قرمز و مرغ از کشور برزیل تعداد 43 ناظر بهداشتی در کشتارگاههای اسن کشور مستقر بوده اند و این میزان گوشت از طریق 37 کشتارگاه تامین شده است.
دستوربا اشاره به واردات گوشت قرمز از کشور اروگوئه از طریق یک کشتارگاه اظهارداشت: همچنین با استقرار سه ناظر بهداشتی دردو کشتارگاه کشوراسترالیا واردات صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: میزان واردات گوشت گوسفندی منجمد از کشور مغولستان حدود 200 تن بوده که این میزان از طریق یک کشتارگاه در این کشورتامین شده است.
معاون وزیرجهاد کشاورزی افزود: حدود 84 تن لاشه تازه گوسفندی از کشور قرقیزستان و بیش از 2 هزار و 681 تن گوشت گاومیش بدون استخوان منجمد شده از کشور هندوستان واردات صورت گرفته و این امر با استقرار دو ناظر بهداشتی درقرقیزستان و سه ناظر بهداشتی درهندوستان به انجام رسیده است.
وی اعلام کرد: کلیه اشخاص حقوقی (شرکتها) که موضوع فعالیت آنها در کارت بازرگانی آنها واردات محصولات دامی و یا کلیه کالاهای مجاز است، واجد شرایط برای واردات گوشت قرمز و مرغ هستند.
دستور تاکید کرد: براساس اصول تحلیل خطر واردات، سازمان دامپزشکی نظارت بهداشتی بر تولید در کشورمبداء را به عنوان روشی برای به حداقل رساندن خطر ورود عوامل ناسازگار با بهداشت دام و انسان به کار گرفته ایم.
وی افزود: به منظورنظارت بر تولید محموله های وارداتی کارشناسان این سازمان به کشور مبداء اعزام می شوند و برکلیه مراحل تولید محموله قبل، حین و بعد از کشتار دامها همچنین بارگیری، حمل و تائید گواهی های بهداشتی محموله نظارت خواهند داشت.
معاون وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به آموزش کارشناسان اعزامی به کشورهای واردکننده گوشت و مرغ به کشور، خاطرنشان کرد: ناظرین اعزامی پس از استقرار در محل مورد نظرباید با هماهنگی کامل با سرپرست ناظرین بهداشتی در کشور مبداء نسبت به انجام وظایف محموله در طول مدت ماموریت خود اقدام کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترمرتضوی
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
0
0
جالب است در سایت اتحادیه اروپا هیچ محصول گوشت و هیچ کشتارگاهی از مغولستان برای واردات این اتحادیه از ان کشور مورد تایید نمیباشد.https://sanco.ec.europa.eu/traces/output/CAS_MN_en.pdf
نظر شما
ادامه