کد خبر: ۲۰۱۹۲

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، دکترعلی‌اصغر شریفی، مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی بعدازظهر امروز در همایش دامپزشکی با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای اجرای این طرح هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

دکترشریفی افزود: این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان است که برای سرعت بخشیدن به دامداران محروم در مناطق دوردست و مرزی به خدمات دامپزشکی اجرایی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در این طرح 18 دستگاه خودرو به امکانات دامپزشکی تجهیز شده است.

شریفی توضیح داد: این خودروها به وسایل و ادوات سم‌پاشی، دارو و درمان تجهیز شده‌اند.

وی از راه‌اندازی یک دستگاه مینی‌بوس برای خدمات سونوگرافی، جراحی و مامایی دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: این خدمت تا یک ماه آتی به دامداران ارائه می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی نیز در حاشیه همایش به خبرنگاران گفت: از سال آتی، تمام ماهیان قزل‌آلا در مزارع سرد آبی، پیش از صید مورد آزمایش کاربرد مالاشیست گرین قرار می‌گیرند.

دکترمهدی خلج اظهار داشت: ازآنجایی‌که کاربرد مالاشیست گرین به‌عنوان ضدعفونی‌کننده در برخی مزارع پرورش ماهیان سرد آبی محرز شده است از سال آتی تمام ماهیان قزل‌آلا پیش از صیدمورد آزمایش قرار می‌گیرند تا سلامت ماهیان مورد تأیید قرار گیرد.

دکترخلج افزود: از ورود محموله‌های ناسالم به بازار جلوگیری می‌شود و محموله‌های ناسالم کشف‌شده نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: رد پای مالاشیست گرین در شماری از مزارع پرورش ماهی مشاهده‌شده است.

دکترخلج افزود: دامپزشکی تاکنون برای شناسایی 39 عامل مخاطره‌آمیز باقیمانده دارویی و فلزات سنگین وارد عرصه شده است که نتایج آن در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: ماده جایگزین برای مالاشیست گرین در بازار به‌اندازه کافی وجود دارد و آزمایشگاه‌های ما نیز برای شناسایی تولیدات قزل‌آلای ناسالم مجهز شده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: مالاشیست گرین ماده‌ای ضدعفونی‌کننده است که می‌تواند سبب بروز سرطان در انسان شود.

 

 

نظر شما
ادامه