کد خبر: ۲۰۳۵۶

خبرگزاری فارس: کشف 490 کیلوگرم مرغ غیر بهداشتی در یاسوج

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بویراحمد از کشف 490 کیلوگرم مرغ غیر بهداشتی در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر سید مختار رجائی‌فر پیش از ظهر امرود در جمع خبرنگاران از کشف و معدوم‌سازی 490 کیلوگرم مرغ غیر بهداشتی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: چهارشنبه شب 490 کیلوگرم مرغ کپک‌زده، غیربهداشتی و غیرقابل استفاده توسط ماموران و کارشناسان شبکه دامپزشکی از سطح شهر یاسوج و حومه جمع‌آوری و معدوم شد.

وی بیان کرد: در راستای جمع‌آوری مرغ زنده 70 مرکز عرضه مرغ زنده در شهرستان بویراحمد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که برای حدود 40 نفر از این افراد رأی صادر شد و پرونده بقیه در مراجع قضایی و کلانتری‌ها در حال رسیدگی و صدور رأی است.

وی عنوان کرد: کشتار غیرمجاز گوسفند و بز در روستاهای مهریان و بله‌زار شهر یاسوج جمع‌آوری شده و در مواردی که به صورت موردی توسط ماموران شبکه دامپزشکی مشاهده شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه بعضی از پرونده‌ها بیش از چهار ماه است که به مراجع قضایی ارسال شده هنوز مراحل رسیدگی به آن تکمیل نشده که خواهشمند هستیم قضات به خاطر حساس بودن سلامت مصرف کنندگان رسیدگی به این پرونده‌ها را در اولویت کار خود قرار دهند.

رجائی‌فر با بیان اینکه عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از نظارت دامپزشکی مخاطرات زیادی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند به مردم توصیه کرد: از خرید گوشت قرمز، ماهی و مرغ زنده توسط مراکز غیرمجاز، ماشین‌های سیار و یا مراکز عرضه زنده فروشی‌ها جداً خودداری کنند، ضمن اینکه مصرف کنندگان به تاریخ تولید و انقضاء مواد مصرفی خود دقت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در ایام نوروز کشیک‌های نظارت بر فرآورده‌های خام دامی توسط اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد دایر است و همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی در سطح عرضه به اداره دامپزشکی شهرستان و یا بازرسان در سطح شهر مراجعه کنند.

 

 

نظر شما
ادامه