کد خبر: ۲۰۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر مجتمع تفریحی فرهنگی ایثار از تولد سه توله شیر در مرکز تیمار و رها سازی این مجتمع در کردان ساوجبلاغ خبر داد.

حسن سلحشور در گفتگو با مهر، با اشاره به زایمان یک ماده شیر طی چند روز گذشته در این مجموعه، اظهار داشت: شیرهایی که در این مجموعه نگهداری می شوند، در گذشته در سطح تهران پراکنده بودند و پس از زنده گیری به پارک پردیسان انتقال و از آنجا به مجتمع فرهنگی _تفریحی ایثار جهت نگهداری منتقل شدند.

وی با اعلام این موضوع که شیرهای نگهداری شده در این مجموعه غیر بومی هستند، تصریح کرد: به همین دلیل شیرها نسبت به گربه سانان و دیگر حیوانات بومی، از اهمیت و اولویت کمتری برخوردارند و حیوانات بومی به دلیل تکثیر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ هم گفت: در این مرکز نگهداری از حیوانات وحشی که با مجوز اداره کل محیط زیست البرز فعالیت می کند تا کنون موفقیت های زیادی در تکثیر گونه های نادر داشته است و در نوروز امسال سه قلاده در این زیستگاه طبیعی به دنیا آمدند که برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: تکثیر گربه سانان و شیرها در اسارت و دست یابی به تکنیک های تکثیر این گونه با ارزش بسیار حائز اهمیت است.

لشکری گفت: با به دنیا آمدن این توله شیرها در این مجتمع، تعداد شیرهای آفریقایی در ایران به بیش از 100 قلاده رسید.

در مجتمع 200 هکتاری ایثار در کردان ساوجبلاغ صدها گونه از انواع پرندگان آبزی، شکاری،خرس، گرگ، گورخر ایرانی، شیر، سیاه گوش، گوزن و... نگهداری می شود که علاقه مندان می توانند همه روزه از مرکز تیمار و رهاسازی حیات وحش البرز بازدید کنند.

 

 

برچسب ها: شیر، ساوجبلاغ،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
جناب سلحشور خوب نیست به فکر تکثیر شیر ایرانی باشید خیلی از باغ وحش های دنیا در هند اروپا وحتی در لاهور پاکستان چندین قلاده شیر ایرانی نگهداری می شه خوب شما می تونید با دادن تعداد شیر های بیشتر یک جفت شیر ایرانی وارد کشور کنید
نظر شما
ادامه