کد خبر: ۲۱۵۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه ای از آغاز طرح واکسیناسیون دام های سنگین (گاو و گوساله) علیه بیماری استراتژیک تب برفکی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دکتر جمال‌الدین جاویدی اظهار داشت: براساس برنامه های کنترلی سازمان دامپزشکی کشور در زمینه بیماری واگیر دام از جمله بیماری تب برفکی که جزء پُر مخاطره ترین و زیان بارترین بیماری ویروسی دام محسوب می شود، مقرر شد که سازمان دامپزشکی کشور از هفته دوم خرداد ماه، برنامه واکسیناسیون همگانی و سراسری تب برفکی را در جمعیت گاو، گوساله و گاومیش به موضع اجرا در آورد.

معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور، با بسیج نیروها و امکانات خود و با استفاده از توان بیش از 2500 اکیپ عملیاتی و نظارتی از بخش دولتی و خصوصی و بکارگیری واکسن های تولید داخل با Potency بالا و واکسن وارداتی اقدام به مایه کوبی حدود چهار میلیون رأس در جمعیت مذکور می نماید.

دکتر جاویدی در خصوص مدت زمان اجرای این طرح خاطر نشان کرد: مدت زمان اجرای این طرح 30 روز کاری بوده و امید است با مشارکت دامداران محترم و زحمتکش کشور، این مهم به نحو احسن و مطلوب به اجرا در آید.
وی در پایان گفت: بدیهی است کنترل این بیماری که موجب افت شدید تولید شیر و گوشت در گله های درگیر می شود در افزایش تولیدات دامی و شاخص تولید ناخالص ملی تاثیر گذار خواهد بود. لذا همکاری کلیه دامداران ، تعاونی های دامی و اتحادیه های مرتبط موجب رسیدن به اهداف تعیین شده در کنترل بیماریهای دامی می گردد.

 

 

برچسب ها: تب برفکی،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر م
|
-
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
برنامه ی سازمان برای تب برفکی برنامه نیست بلکه یک سو رفتار روزمرگی است آقای معاونت بهداشتی باید بداند که واکسن یکی از ابزازهای کنترلی است و مهمترین اجزا کنترل بیماری در هیچ جای ذهن معاونت بهداشتی نمی باشد، ....................................
دامپزشک فارس
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
در این فاز قرار است واکسن وارداتی با قیمت هر دوز 3000 تومان در کنار واکسن رایگان داخلی استفاده شود. قاعده کلی اینست که هر وقت واکسن دو نرخی باشد حتما فساد هم کنارش می آید. پیش از شروع طرح فکر اساسی کنید که فردا دیر است.
همکار
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
0
به فرض استفاده از واکسن وارداتی در 50 درصد دام های تحت پوشش این طرح دو میلیون دز استفاده خواهد شد و از قرار دزی 3 هزارتومان مبلغ 6 میلیارد تومان از واکسن یاد شده مجموعا توسط صاحبان دام به شرکت وارد کننده با مسئولیت فروش آنها توسط سازمان دامپزشکی پرداخت خواهد شد. خدا بده برکت
نظر شما
ادامه