کد خبر: ۲۱۶۵۸

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساری گفت: عرضه اردک های محلی کشتار شده در بازار های محلی ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی مازندران، دکتر آروین کبیری افزود: کشتار مرغ و انواع ماکیان از جمله اردک و غاز و بوقلمون باید در کشتارگاه صنعتی انجام شود و کشتار سنتی انواع ماکیان به هیچ وجه مورد تایید نیست.

وی اظهار کرد: طی بازدید سرزده از مرکز بهداشت و ستاد رفع سد معبر شهرداری ساری از بازار روز ساری، با همکاری خوب نیروهای انتظامی دو دستگاه پراید و پژو که اقدام به عرضه مرغ و اردک کشتار شده غیر بهداشتی می کردند، برخورد قانونی صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: دو خودرو فوق توقیف و به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل و مقدار 161 کیلوگرم مرغ و اردک که بصورت غیر بهداشتی بسته بندی شده بود، به کارخانه تبدیل ضایعات منتقل و طی تنظیم صورتجلسه ای معدوم گردید.

رئیس اداره دامپزشکی ساری در خصوص معدوم سازی این مقدار افزود: در بررسی بعمل آمده مشخص گردید این افراد با خرید این مواد پروتئینی از یکی از بازارهای سنتی شهرستانهای استان، با خودروی شخصی اقدام به حمل به مقصد شهرستان ساری نمودند که با برخورد قانونی بازرسین بهداشتی دامپزشکی مواجه شده اند.

کبیری در ادامه تاکید کرد: به مردم توصیه می شود برای رفع نیاز خود از مرغ های صنعتی که در کشتارگاه صنعتی ذبح و به صورت بسته بندی در فروشگاه ها یا بازارها عرضه می شود، استفاده کنند.

وی افزود: مرغ های بسته بندی دارای تاریخ کشتار و کاملاً بهداشتی هستند و برای تامین سلامت خود و خانواده حتماً از این فروشگاه ها مواد پروتئینی را تهیه نمایند که تحت نظارت دامپزشکی باشد.

 

 

نظر شما
ادامه