کد خبر: ۲۲۰۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دقایق قبل تجمع جلوی ساختمان سفید استانداری مازندران توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کرد، تجمعی گروهی که خواستار پیگیری مطالبات خود به‌صورت وی‍ژه از سوی استاندار مازندران بودند.

مرغداران مازندرانی با گلایه از عدم اطلاع‌رسانی درست از سوی دامپزشکی استان معترض بودند و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مرغ صنعتی تولیدی استان مشکل آنفلوآنزا ندارد خواستار پیگیری از سوی استاندار مازندران بودند.

یکی از مرغداران در این‌باره به فارس گفت: اجازه خروج مرغ تولیدی آنها به خارج از استان داده نمی‌شود در حالی که مرغ صنعتی دارای آنفلوآنزا نبوده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار مرغ آماده کشتار مرغداری‌اش روز گذشته تلف‌شده است، تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای شیوع شده در بین مرغ‌ و ماکیان محلی بوده است.

این مرغدار از متضرر شدن 50 میلیون تومانی خود طی روز گذشته خبر داد و خواستار پیگیری مسئولان استان شد.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز تعدادی از مرغداران مازندرانی با مراجعه به اداره‌کل دامپزشکی استان خواستار بررسی دقیقتر موضوع شدند.

قرنطینه کردن مرغ تولیدی مازندران و اجازه ندادن خروج و کشتار مرغ تولیدی استان در حالی صورت می‌گیرد که بیماری آنفلوآنزای پرندگان در بین ماکیان محلی شیوع پیدا کرده بود و ایجاب می‌کرد که دامپزشکی استان به‌عنوان مرجع رسمی در این رابطه با مدیریت درست از متضررشدن تولیدکنندگان مرغ‌های صنعتی جلوگیری میکرد.

در حال حاضر نیز تجمع‌کنندگان مرغدار مازندرانی به‌سوی ساختمان استانداری مازندران هدایت شدند تا یکی از مسئولان استان پاسخ‌گوی مطالبات آنها شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
0

با سلام
1- اگر هم مزارع صنعتی درگیر آنفولانزا نشده باشند با توجه به نزدیک بودن شهر ها و روستاهای مازندران به یکدیگر ، احتمال بروز بیماری در صنعتی ها نیز می باشد .
2- از سوی دیگر بر اساس نظام جامع مراقبت از بیماری ها و با توجه شیوع بیماری ( جوجه های بومی ) در مناطق مختلف استان ، و شاید ضعف در زیر ساخت های بهداشتی و بیوسکوریتی دام و طیور ، اعمال برنامه های قرنطینه ای بهترین برخورد می باشد ، که لازم است همچنان ادامه پیدا کند .
3- مورد بعدی اینکه اگر اقدامات سخت گیرانه سازمان در خصوص آنفولانزا در مازندران صورت نمی گرفت ، هم اکنون خبر شیوع را باید از استان های دیگر هم شنیده می شد و این یعنی فاجعــــــــــه .
و بدتر از همه هجمه ها و حملاتی بود که به دلیل قصور سازمان دامپزشکی را مورد هدف قرار می داد
4 - و اینکه تولیدات مرغ یک استان معدوم شود بهتر است تا خدای ناخواسته شیوع و تلفات در استان های دیگر و خطرات جامعه ی انسانی هم به دنبال آن .
5 - خسارت های مرغدران مازندرانی را هم می توان توسط مدیریت بحران و حوادث و صندوق بیمه جبران نمود .
- کلینیسین مازندران
دامپزشک و تولید کننده
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
0
جناب آقای کلینیسین نفست از جای گرم بلند میشه ! در حال حاضر جوابگوی این مرغداری که 3000 قطعه در یک روز تلفات داده و مرغدارای دیگه ای که در سالن مرغ بالای 4 کیلو دارن کیه؟؟؟ سازمان دامپزشکی ؟؟؟؟؟؟ یا به قول شما مدیریت بحران؟!!!؟؟!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
همکار محترم تولید کننده
خسارت روزی هر عدد (3000 یا 10000) بر عهده ی شما و کسی است به شما پروانه ی بهره برداری ارائه نموده و حتما هم متذکر شده که برای جبران نسبی چنین اتفاقاتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد و البته در موراد خاص همان مدیریت بحرانی که عرض شد . حال اینکه جبران خسارت می نمایند یا خیر بحث دیگری ایست .
اما اینجا موضوع ، مراقبت از بیماری و جلوگیری از شیوع در سایر نقاط کشور می باشد !!!
تندرست باشید .
دامپزشک و تولید کننده
|
-
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
همکار عزیز ! این بیمه ای که شما از آن حرف میزنید از هزینه ی 8_6 هزار تومانی یک مرغدار تنها 1000 تومان جهت جبران ضرر و زیان پرداخت میکند این در صورتی است که هیچ گونه آلودگی در مرغ صنعتی کشور گزارش نشده!! اگر بیماری متوجه مرغ صنعتی کشور بود حرف شما کاملا درست بوده اما با این اوصاف تنها جمعیت مرغدار در ایران است که متاسفانه مظلوم واقع می شود.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
تلف شدن سه هزار مرغ یک مرغداری در یک روز خود علایم خطریاست از مسیولان خواهشمندم ضمن بررسی موضوع علت سه هزار تلفات به گفته مرغدار را مشخص نمایند
نظر شما
ادامه