کد خبر: ۲۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  رئیس پایگاه تحقیقاتی رویان اصفهان از واگذاری پروژه شبیه‌سازی 4 هزار سگ پلیس برای مقابله با مواد مخدر و اقدامات مورد نیاز دیگر خبر داد.

دکتر محمدحسین نصر اصفهانی در دیدار با حجت‌الاسلام موسی‌پور استاندار قم در سخنانی اظهار داشت: ایران اسلامی در چند سال اخیر با پیشرفت‌های چشمگیر علمی توانسته جای خود را در دنیا باز کرده و با ادامه این مسیر پرافتخار آینده‌ای درخشان در پیش رو داریم.

*دانش «شبیه‌سازی» آینده علمی ایران را تضمین می‌کند

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی خاطرنشان کرد: دستیابی به این فناوری نوین می‌تواند آینده کشورمان را تضمین کند، زیرا در 20 سال آینده «سلول درمانی» انقلابی در عرصه پزشکی ایجاد می‌کند و فعالیت‌های علمی و پژوهش در این زمینه بسیار مهم است.
مسئول پایگاه تحقیقاتی رویان اصفهان با بیان اینکه با استفاده از این دانش می‌توانیم هر سلولی را که نیاز داشته باشیم، تولید کنیم، تصریح کرد: تولید فرآورده‌های پروتئینی یکی از فعالیت‌هایی است که در این مرکز انجام می‌‌شود که می‌تواند کشورمان را از واردات یک ویال کوچک و ناچیز پروتئین با هزینه‌های بسیار بی‌نیاز کند.
وی تأکید کرد: شبیه‌سازی شنگول، منگول و حبه انگور در راستای استفاده از شیر آنان برای تولید داروهایی است که ارزش هر ریال آن در کشورهای اروپایی یک هزار و 500 دلار است.
نصر اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های پژوهشکده رویان در عرصه ناباروری نیز اشاره کرد و گفت: نازایی دومین عامل طلاق در ایران است اما درمان آن چند سالی است که در کشور آغاز شده و روش‌های جدیدی برای نخستین بار از سوی ایران در درمان این بیماری ابداع شده است.
وی همچنین از واگذاری پروژه شبیه‌سازی 4 هزار سگ پلیس برای مقابله با مواد مخدر و اقدامات مورد نیاز دیگر خبر داد و گفت: تا چند سال گذشته ما حتی تصور نمی‌کردیم که به چنین دستاوردهای بزرگی دست یابیم، اما خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های بومی موجب ایجاد چنین پیشرفت‌هایی شده است.

*پروژه شبیه‌سازی قوچ وحشی از گوسفند اهلی اجرا می‌شود

مسئول پایگاه تحقیقاتی رویان اصفهان در پایان تولید حیوانات شبیه‌سازی شده را برای ایران اسلامی و مردم یک افتخار دانست و خاطرنشان کرد: پروژه شبیه‌سازی قوچ وحشی از گوسفند اهلی از سوی مرکز رویان اصفهان در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر امیر نیاسری
|
-
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
0
0
با سلام و احترام،

اطلاعات ارائه شده توسط جناب آقای دکتر نصر اصفهانی باعث تعجب اینجانب گردید و لازم دانستم تا بخشی از حقایق علمی را با ایشان در میان بگذارم. اول اینکه شبیه سازی سگ آنهم بعدد 4000 یک فرآیند بسیار مشکل و تا حدی خیالی در شرایط فعلی کشور ما بشمار می رود. مثل این سخن مثل آن فردی است که به 1000 ضربه شلاق محکوم شده بود. ظریفی گفت قاضی پرونده یا 1000 را نمی داند که چه عددی است و یا شلاق را نمی شناسد که چیست! ولی بفرض امکان پذیر بودن 4000 سگ پلیس بنظر می رسد جناب آقای دکتر نصر اصفهانی فراموش کرده اند که سگ پلیس بودن تنها یک صفت ژنتیکی نبوده بلکه فرآیند تربیت آن نیز مطرح است.
در خصوص شنگول و منگول و حبه انگور تقاضا دارد برنامه های خود را از تبلیغات خارج نموده و پس از بثمر نشستن به مردم اعلام نمائید. این مسئله مشکلات جهانی را نیز برای ما کمتر خواهد کرد. چه اشکالی دارد که کارها را برای رضای خدا و برای ادای دین به شهدای این کشور به انجام رسانیم. چرا با کوچکترین کارها و تبلیغات بیش از اندازه خود را در معرض آسیبهای جهانی قرار می دهیم. البته باید به ایشان و گروهشان تبریک گفت که توانسته اند با در اختیار داشتن علم موجود در جهان به خوبی از عهده رونوشت برداری برآیند. رونوشت برداری خوب کار بسیار مفیدی است که باید انجام شود ولی متعاقب آن فعالیتهای ابداعی باید در دستور کار قرار گیرد.
موضوع شبیه سازی قوچ وحشی از گوسفند اهلی موضوع قابل تاملی است که با توجه به ادبیات شبیه سازی که با آن آشنا هستم چنین رویکردی سئوال برانگیز می نماید. لطفا آقای دکتر منظور خوذ را از این پروژه بیان نمایند.
نظر شما
ادامه