کد خبر: ۲۲۴۳۶

خبرگزاری فارس: «سمسکنده» میزبان ببر سیبری می‌شود/ ۲ ماه مانده تا پایان روزهای سخت قرنطینه

بالاخره «سمسکنده» برای نگهداری از ببر سیبری توسط سازمان دامپزشکی مورد تایید قرار گرفت.

«دکتر داریوش جهان پیما» مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی، امروز پس از بازدید از جایگاه در نظر گرفته شده برای نگهداری از ببر سیبری توسط سازمان حفاظت محیط زیست در پناهگاه حیات وحش سمسکنده، به خبرنگار فارس گفت: این جایگاه برای نگهداری از ببر سیبری توسط سازمان دامپزشکی مورد تایید قرار گرفت.

جهان پیما با اشاره به اینکه به زودی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی اصلاحاتی جهت بهبود شرایط حفاظتی،رفاهی و بهداشتی در این جایگاه صورت خواهد گرفت گفت: ببر سیبری با کاهش دما، در پایان شهریور ماه از قرنطینه باغ وحش تهران به سمسکنده در نزدیکی ساری منتقل خواهد شد.

به گزارش فارس در سال 1389 دو قلاده ببر سیبری برای احیای نسل ببر در میانکاله به کشور وارد شدند. بنا بود جفت اول در جایگاهی در میانکاله و جفت دوم در سمسکنده ساکن شوند که این پروژه پس از ورود جفت اول با مرگ ببر نر بر اثر ابتلا به مشمشه شکست خورد و امروز ببر ماده پس از 5 سال تحمل قرنطینه ای غیراستاندارد قرار است به سمسکنده منتقل شود. جایگاهی که برای جفت دوم ببرهای سیبری در نظر گرفته شده بود.

جایگاهی در پناهگاه حیات وحش سمسکنده که منطقه ای است جنگلی جلگه ای کم ارتفاع با وسعت 1041 هکتار در جنوب شرقی شهر ساری. جایگاهی فنس کشی شده به مساحت حدود 100 متر با امکانات رفاهی نسبتا مناسب. جایی که ببر سیبری پس از 5 سال می‌تواند رنگ آسمان را ببیند، در حوضچه ای آبتنی کند و جسمش را به آفتاب بسپارد.

 

 

نظر شما
ادامه