کد خبر: ۲۲۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در راستای انجام تحقیقات، امکان تولید تخم مرغ SPF در کشور فراهم شد.
دکتر عبدالحسین دلیمی افزود: تخم مرغ SPF وسیله ای برای تکثیر سلول در فعالیتهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که تاکنون از خارج وارد می‎شد اما هم اکنون ، امکان تولید آن در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وجود دارد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های موسسه سرم سازی رازی این است که امسال تخم مرغ یادشده را تولید کنیم و در صورت امکان، در اختیار مراکزی که به این محصول نیاز دارند، قرار دهیم.
دلیمی اظهار داشت: در این زمینه پروژه ای در حال انجام است و نتیجه این پروژه و تحقیقات مربوطه پس ازمشخص شدن به اطلاع خواهد رسید.

فراهم شدن امکان تولید تخم مرغ یادشده یک موفقیت علمی بسیار مهم است
وی خاطرنشان کرد: فراهم شدن امکان تولید تخم مرغ یادشده یک موفقیت بسیار مهم در کشور است و بسیاری از موانع تحقیقاتی را از میان برمی دارد و آثار بسیار مطلوب علمی به همراه خواهد آورد.
این مسئول عنوان کرد: همچنین فراهم شدن ظرفیت یادشده، وابستگی کشور به واردات تخم مرغ یادشده را از بین می رود و در این خصوص می توانیم به صورت خودکفا عمل کنیم.

اهمیت خودکفایی در زمینه تولید این تخم مرغ آشکار می شود
وی اضافه کرد: همچنین به دنبال خودکفایی در زمینه تولید این تخم مرغ، امکان کاهش هزینه های مربوطه نیز وجود دارد که این امر بسیار مطلوب است و اهمیت این خودکفایی را بیش از پیش آشکار می کند.
دلیمی افزود: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یکی از بزرگترین مراکز تولید حیوانات آزمایشگاهی است و در این موسسه حیوانات موردنیاز مربوطه از قبیل موش، خرگوش، همستر و خوکچه هندی تولید می شود.
وی یاداور شد: می توان گفت موسسه رازی یکی از مراکز تامین حیوانات آزمایشگاهی مورد استفاده دانشگاه ها است و در این خصوص فعالیتهای بسیار خوبی از سوی این موسسه انجام شده است که امیدواریم تداوم داشته باشد.
این مسئول افزود: کیفیت امکانات سخت افزاری برخی از مراکز علمی در حد نسبتا خوبی است که این امر، شرایط و زمینه های همکاری های مشترک بین آنها و دانشگاه ها را بیش از پیش فراهم می کند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس کنترل کیفی واکسن
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۲
0
0
آقایان مزاح می فرمایند یا شاید در تعریف موصوع دچار وهم شده اند
کارشناس مواد بیولوژیکی
|
-
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
0
0
جدا حالا این تخم مرغ های تولیدی داخلی هر چندتاش قبل استفاده نیست . بعله به یک جاهای محدود رسیدین ولی نه در این حد . واقع بینی هم خوبه.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
0
تاجایی که من در این مورد تحقیق کردم ایران اصلا تولید تخم مرغ spfدر حد صنعتی شدن ندارد
مهندسی شیمی
|
-
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
ایا ما هم میتوانیم در این ضمینه به شما کمک کنیم یعنی اشتغال زایی برای ما؟
نظر شما
ادامه